۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 248212

رییس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح با بیان اینکه به دنبال نزدیک کردن صاعقه به فناوری های بومی روز هستیم، اعلام کرد: ارتقاء جدید این هواپیما عمدتاً در مورد سیستم های الکترونیک پروازی بوده است.

نمونه جدید جنگنده صاعقه آماده پرواز شد
رییس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح با بیان اینکه به دنبال نزدیک کردن صاعقه به فناوری های بومی روز هستیم، اعلام کرد: ارتقاء های جدید این هواپیما عمدتا در مورد سیستم های الکترونیک پروازی بوده و از سامانه های پیشرفته تری در این بخش استفاده شده است.

 منوچهر منطقی رییس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در حاشیه نمایشگاه هوایی کیش  از رونمایی مدل جدیدی از جنگنده ایرانی "صاعقه" خبر داد و افزود: این نمونه جدید آماده شده و ظرف مدت 3 الی 4 هفته آینده رونمایی می شود.

وی در تشریح ویژگی های این مدل از هواپیمای صاعقه با بیان اینکه به دنبال نزدیک کردن صاعقه به فناوری های بومی روز هستیم، اعلام کرد: ارتقاء ها عمدتا در مورد سیستم های الکترونیک پروازی بوده و از سامانه های پیشرفته تری در این بخش استفاده شده است و با توجه به دست یابی کشورمان به فناوری طراحی و ساخت ارابه های فرود جنگنده، در مدل جدید صاعقه از ارابه های فرود بومی بهره گرفته شده است.

منطقی در عین حال تاکید کرد که مدل جدید این جنگنده دو کابینه خواهد بود که برای مقاصد آموزشی از آن بهره گرفته خواهد شد.

رییس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح همچنین در پاسخ به سوال دیگر مشرق در مورد وضعیت ساخت جنگنده قاهر به گفت: آنچه که قبلا رونمایی شده بود، طراحی مفهومی این جنگنده بود و در حال حاضر نیز این طرح ادامه داشته و در حال گذراندن تست های آزمایشی خود می باشد.

منبع:مشرق

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.