یک زائر اسلواکی گفت: حرم مطهر رضوی زیباترین مکان سیاحتی و زیارتی در ایران است.

حرم مطهر رضوی زیباترین مکان سیاحتی و زیارتی در ایران است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی گروهی از جهانگردان کشور اسلواکی در سفر به مشهد مقدس در حرم ‌مطهر رضوی حضور یافتند و در مراسمی که از سوي اداره امور زائران غیر ایرانی برگزار شد شرکت کردند.

حرم شناسی، بازدید از موزه های آستان قدس رضوی، پاسخ به سوالات و شبهات ایجاد شده در ذهن جهانگردان درباره اسلام، رفتار و گفتار مسلمان‌ها توسط کارشناس مذهبی و اهدای بسته های فرهنگی از جمله برنامه های این اداره برای این گروه از جهانگردان بود.   مارتینا ترجینوا در حاشيه اين بازديد گفت: قبل از ورود به ایران هرگز نام امام رضا(ع) را نشنیده بودم اما از وقتی  وارد ایران شدم همه جا این نام و ارادت مردم ایران به خصوص مشهدی‌ها را به امام رضا(ع) مشاهده کردم.

وی در حاشیه بازدید از صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی گفت: بزرگی صحن جامع رضوی، معماری و آیینه کاری های استفاده شده در این حرم مطهر، زیبایی آن را چند برابر کرده است.

ترجینوا با بیان اینکه ایران کشوری با تمدن و اصیل است گفت: در این سفر فهمیدم که ایران یکی از مهمترین کشورهای سیاحتی-مذهبی، مذهبي جهان است.  

وی در پایان از اداره امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برای برگزاری برنامه های متنوع برای اعزای این گروه از جهانگردان اسلواکی، تشکر و قدردانی کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.