پیشنهاد سردبیر

یزدی: هفته کتاب، فرصتی برای یادآوری اهمیت وجایگاه نقش کتاب و دستاوردهای حوزه کتاب است.

 دوستان «یار مهربان» مورد تقدیر قرار گرفتند

 

مدیر کل امور کتابخانه های عمومی کشور با اعلام این مطلب در گرامیداشت بیست و دومین دوره تکریم مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی استان گفت: 24 آبان با عنوان روز کتاب و کتابخوانی به دلیل تقارن با روز بزرگداشت علامه طباطبایی نامگذاری شده است.

ابراهیم شمشیری افزود: در حال حاضر تعداد کارکنان این مجموعه 6 هزار نفر است که در سراسر کشور مرتبط با مجموعه و بحث کتاب مشغول به کار هستند که خوشبختانه با پیگیری‌های زیاد، مسؤولان جدید، برای بهتر شدن وضعیت معیشتی آنها اقدامهایی شده است.

وی تأکید کرد بزودی کتابداران که همانند معلمان در جامعه دارای جایگاه ویژه ای هستند، دغدغه هایشان مرتفع شود.مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، وضعیت کتابخانه های امروز را در حد قابل قبول اعلام کرد و افزود: خوشبختانه از تشکیل این نهاد بیش از 10 سال می گذرد و از این رو در بحث کتاب امروز وضعیت کشور در حد قابل قبولی قرار دارد.

وی در ادامه به معرفی چند عنوان کتاب از علامه طباطبایی پرداخت و تصریح کرد: تفسیرالمیزان، شیعه در اسلام و سنن نبی از آثار این عالم برتر است که خواندن این کتابها را به اهالی کتاب توصیه می‌کنم.

در ادامه بیست و دومین دوره هفته کتاب، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوي نیز گفت: هفته کتاب بهانه ای برای تقدیر از همه خادمان کتاب است.

امیرا... شمقدری از شروع بیش از یکسال انجمن خیرین کتابخانه خبر داد و افزود: ماهانه حدود یک میلیارد ریال مردم به این انجمن کمک می‌کنند و این در حالی است که برای مثال هفته گذشته پروفسور صادقی یک میلیارد ریال برای این انجمن کمکهای خویش را اهدا کرد.

وی از اضافه شدن یک کتابخانه در هر ماه خبر داد و افزود: هیچ شاخصی به اندازه کتابخوانی برای میزان ارتقای فرهنگ عمومی مؤثر نخواهد بود.

استاد علم واطلاعات دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم گفت: امروز کشورها در رقابتی با یکدیگر قرار گرفته اند که به توسعه باز می‌گردد.

دکتر رحمت ا... فتاحی افزود: امروز شاخصهای نرم افزاری در اولویت شاخصها قرار دارند که دانشگاه‌ها درصدر آن قرار گرفته اند.

وی کتاب را نماد دانش و کتابخانه را سرای آن و کتابدار را یک دانش ورز اعلام کرد و از مسؤولان و سازمانها خواست، برای ارتقای فرهنگ کتاب بکوشند.

در ادامه گرامیداشت بیست و دومین دوره تکریم مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی استان از برخی کتابداران و فرمانداران و شهرداران شورای شهر، دبیران برتر انجمن استان و شهرستان، خیرین کتابخانه ساز، کتابخوان های برتر تقدیر به عمل آمد.

همچنین در بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، اداره کل کتابخانه های عمومی استان از حسن موحدیان (عضو نمونه انجمن) دکتر فتاحی (عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی)، دکتر هادی شریف مقدم (عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور)، شاهرخ عربشاهی (مسؤول اتاق فکر)، منیرالسادات همتی (مشاور استاندار)، فاطمه پسندیده (نماینده فرماندهی انتظامی خراسان)، علی باقرپور (نویسنده و مؤلف برتر)، امین قدرتی (معاونت شهرداری) و حسین ودیتی زاده (کتابخوان پیشکسوت)، مهدی مهریزی (اهدا کننده برتر کتاب و استاد دانشگاه)، محمدرضا صادق پور (شهردار نمونه رضویه) تقدیر کرد.

همچنین در این مراسم از سرور هادیان به عنوان خبرنگار برتر شهرستان مشهد تقدیر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.