۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
کد خبر: 248295

قدس آنلاین: یافته های تازه نشان می دهند، عشق آمریکایی ها به مصرف نمک در قرن 21 نیز ادامه دارد و سبب افزایش آمار ابتلا به بیماری قلبی، فشار خون بالا و بروز سکته قلبی شده است. 

افزایش شدید مصرف نمک در آمریکا 

به گزارش گروه سلامت و بهداشت قدس آنلاین، بر اساس بررسی های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، بیش از 90 درصد نوجوانان و بزرگسالان آمریکایی در سال های 2003 تا 2010 بیش از حد مجاز نمک مصرف کرده اند.

دکتر نیو تیئان، پژوهشگر ارشد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا گفت:" میزان مصرف نمک در آمریکا در مقایسه با دهه گذشته اندکی کاهش یافته است. "

او افزود:" با این وجود، بیش از 80 درصد کودکان زیر 13 سال این کشور بیش از اندازه مجاز نمک مصرف می کنند. "

دکتر گریج فونارو، استاد رشته پزشکی دانشگاه کالیفرنیا و سخنگوی انجمن قلب آمریکا گفت:" بسیاری از سازمان های مرتبط با بهداشت عمومی تلاش می کنند، شرکت های تولید مواد غذایی و مردم را به کاهش مصرف نمک تشویق کنند. "

متخصصان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا پیشنهاد دادند، نمک از غذای مدارس و ادارات دولتی حذف شود.

دکتر سامانتا هلر، متخصص تغذیه مرکز پزشکی Langone در نیویورک نیز گفت:" کاهش میزان نمک رژیم غذایی بزرگسالان و کودکان ضرورتی فیر قابل انکار است. "

او افزود:" آمارهای منتشر شده نشان می دهند، میزان نمک مصرفی اکثر شهروندان آمریکا به علت مصرف غذاهای فرآوری شده بیش از حد مجاز است. چنین آماری نشان دهنده افزایش قریب الوقوع ابتلا به فشار خون بالا، بیماری های قلب و عروق و بروز سکته قلبی است. "

سال 2010، اداره غذا و داروی ایالات متحده از صنایع غذایی این کشور خواست به صورت داوطلبانه میزان نمک غذاهای فرآوری شده را کاهش دهند، اما تاکنون چنین اتفاقی نیافتاده است.

با توجه به افزایش نگران کننده مصرف نمک در آمریکا، اداره غذا و دارو و وزارت بهداشت آمریکا از سالمندان، بیماران کلیوی، سیاه پوستان و مبتلایان به فشار خون بالا خواستند مصرف روزانه نمک را در حدود 1500 میلی گرم محدود کنند.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.