یک سخنگوی پلیس اسکاتلند یارد با اعلام اینکه یک جوان 19 ساله اهل منطقه 'کاونتری' به ظن برنامه ریزی برای عملیات تروریستی، در فرودگاه هیترو لندن دستگیر شده، گفت این مظنون روز شنبه از سوی یک قاضی مورد بازجویی قرار گرفته است.

بازداشت یک جوان 19 ساله در فرودگاه 'هیترو' لندن توسط پلیس ضد تروریسم

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این سخنگوی پلیس اظهار کرد که این جوان روز پنجشنبه گذشته پس از پیاده شدن از پرواز خطوط هوایی اردن، توسط مامورین ضد تروریست واحد ' وست میدلندز' بازداشت شد.

سخنگوی یاد شده با بیان اینکه بازداشت این مظنون پیشترتوسط نیروهای اطلاعاتی انگلیس برنامه ریزی شده بود، گفت که حضور این مظنون خطری را متوجه این پرواز نمی کرده است.

به گفته پلیس، این جوان که هم اکنون در بازداشتگاه منطقه 'وست میدلندز' نگه داری می شود، انتظار می رود تا روز پنجشنبه در حبس باقی بماند.

پلیس درباره جزییات مربوط به فرد بازداشت شده و علت دقیق دستگیری وی گزارشی منتشر نکرده است .

به گزارش منابع محلی، احتمالا بازداشت این فرد نیز همانند سایرافراد بازداشت شده در هفته های اخیر، مرتبط با درگیری های جاری سوریه و حضور شهروندان انگلیسی در فعالیت های گروه های تروریستی در این کشور است.

پلیس ضد تروریسم انگلیس تاکنون درچند مرحله ازجمله در سوم مهرماه گذشته و همزمان موافقت مجلس عوام این کشوربا مشارکت هوایی انگلیس درحملات هوایی علیه داعش درعراق، اقدام به دستگیری شماری ازمظنونین کرده است.

برخی ازمنابع محلی عنوان کرده اند که ترس ازحملات تروریستی احتمالی اعضای گروه داعش سبب شده است که پلیس ضد تروریسم انگلیس دربالاترین سطح آماده باش اززمان بمب گذاری لندن در سال 2005 میلادی قرار بگیرد.

دولت انگلیس ازهشتم شهریور ماه گذشته به خاطر آنچه تهدیدات گروه داعش و سایر گروه های افراطی خوانده، سطح هشدار امنیتی در داخل مرزهایش را به مرحله «شدید» افزایش داده است.

این افزایش سطح هشدار امنیتی بدین معناست که حمله و تهدید انگلیس از سوی داعش و سایر گروه های تروریستی قریب الوقوع نیست اما بسیار محتمل است.

'به گفته مقامات انگلیس، برآورد می شود حداقل 500 شهروند این کشور برای پیوستن به گروه های افراطی وتروریستی ازجمله داعش به سوریه و عراق رفته اند و برخی از آنها به انگلیس بازگشته اند.

گروه تروریستی داعش وسایر گروه های تکفیری و افراطی، دست پرورده های غرب وبرخی ازکشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.