خشم عمومی نسبت به اقدامات خشونت آمیز پلیس فرانسه به دنبال کشته شدن یک فعال محیط زیست توسط نارنجک بیهوش کننده پلیس در ماه گذشته میلادی در حال افزایش است و پلیس فرانسه در مقابل معترضان جنوب کشور متوسل به استفاده از آب پرفشار و شلیک گاز اشک آور شد.

اقدامات خشونت آمیز پلیس فرانسه علیه معترضان ادامه دارد

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، رمی فرس، فعال محیط زیست 26 اکتبر سال جاری میلادی در جریان اعتراضات نسبت به سدسازی در تارن، در نزدیکی تولوز توسط پلیس فرانسه کشته شد. این فعال 21 ساله جزئی از یک گروه محیط زیستی بود که به این ساخت و ساز اعتراض داشتند.

 

مرگ فرس موجی از اعتراضات را به راه انداخت که از دولت می‌خواهند تا انتقام مرگ این مرد جوان را گرفته و اقدامات خصمانه و خشونت آمیز پلیس را محکوم کند.

 

راهپیمایی‌های گسترده در نوامبر سال جاری میلادی آغاز شده و تاکنون دست کم 69 راهپیمایی در پاریس و شهرهای کوچک‌تر همچون لروشل و نانت صورت گرفته است.

 

روز شنبه بار دیگر ناآرامی در تعدادی از شهرهای فرانسه به اوج خود رسید و پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان متوسل به استفاده از آب پرفشار شد. تظاهرکنندگان بنرهایی به دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود: "نه به سلاح‌های گرم" و "به حکم کشتار پایان دهید."

 

در جریان این اعتراضات تعدادی از معترضان به سوی پلیس ضد شورش سنگ پرتاب می‌کردند.

 

پس از به آتش کشیده شدن سطل‌های آشغال به دنبال راهپیمایی صلح آمیز بیش از 1000 معترض، دست کم 16 تن در تولوز دستگیر شدند. 14 تن دیگر در راهپیمایی 1500 تنی شهر نانت دستگیر شدند.

 

برنارد کزنوو، وزیر کشور فرانسه در بیانیه‌ای گفت: چندین تن در شهرهای نانت، تولوز و بوردو دستگیر شدند. به طور کلی در 20 شهری که در آنها اعتراضاتی علیه اقدامات خشونت آمیز پلیس برگزار شده بود، 38 تن دستگیر شدند.

 
 
 
 
 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.