کنگره بین‌المللی بررسی خطر جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام با حضور نمایندگان مذاهب اسلامی در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) آغاز شد.

آ‌غاز کنگره بررسی خطر جریان‌های تکفیری از دیدگاه علمای اسلام

به گزارش ایسنا، منطقه قم، مراسم افتتاحیه این کنگره با حضور علمای فرق مختلف اسلامی از 80 کشور جهان در سالن پیامبر اعظم مدرسه علمیه امام کاظم(ع) در حال برگزاری است.

 

آیات عظام مکارم‌شیرازی و سبحانی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‎های علمیه در سالن مراسم حضور یافتند.

 

همچنین مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، رئیس سازمان حج و زیارت و آیت‌الله ابراهیم امینی در این مراسم حضور دارند.

 

در آغاز آیین افتتاحیه این کنگره، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌زاده موسوی، رئیس ستاد برگزاری کنگره بین‌المللی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام به بیان برنامه‌های کنگره طی امروز و فردا می‌پردازد و پس از ارایه گزارش، آیت‌الله‌ مکارم شیرازی به ایراد سخن خواهد پرداخت.

 

بر اساس این گزارش چهار هزار نفر از پرسنل نیروی انتظامی تامین امنیت کنگره را در اطراف خیابا‌ن‌های ورودی به محل همایش برعهده دارند.

 

نخستین روز این کنگره بزرگ بین‎المللی اختصاص به سخنرانی شخصیت‎های طراز اول سیاسی و مذهبی جهان اسلام دارد و در روز دوم کنگره نیز 60 مقاله در کمیسیون‌های مختلف برررسی خواهد شد.

 

همچنین مقالات ارایه شده در این کنگره در قالب 17 کتاب به زبا‌ن‌های مختلف چاپ و منتشر خواهد شد.

 

این کنگره از سوی آیات عظام مکارم‌شیرازی و جعفر سبحانی و با حمایت مراجع تقلید و با هدف اتحاد علمای اسلامی در مقابله با جریانات تکفیری تدارک دیه شده است و امروز و فردا، دوم و سوم آذرماه در قم برگزار می‌شود.

 
 
 
 
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.