وزیر کشور هند در جریان نشستی، پاکستان را به حمایت از اقدامات مرتبط با تروریسم در خاک هند متهم کرد.

هند، پاکستان را به حمایت از تروریسم متهم کرد

به گزارش ایسنا،به نقل از روزنامه نیشن، راجنات سینگ، وزیر کشور هند در جریان در دهلی نو گفت: هند می‌خواهد روابط برادارانه‌ای با پاکستان برقرار کند اما به نظر نمی‌رسد که اسلام آباد برای برقراری روابط دوستانه با دهلی نو چندان تمایلی داشته باشد.

اظهارات سینگ در حالی مطرح می‌شود که آژانس تحقیقات ملی هند در حال بررسی حادثه آتش سوزی در منطقه بنگال غربی است.

وزیر کشور هند در ادامه تاکید کرد: تروریسم در هند به تحریک پاکستان صورت می‌گیرد. آژانس اطلاعات پاکستان به گسترش تروریسم کمک می‌کند.

وی با سرزنش کردن اسلام آباد برای حمایت از تروریسم در هند، گفت که پاکستان پناهگاهی امن برای داوود ابراهیم فراهم کرده و این افراد در مرز افغانستان پاکستان زندگی می‌کنند. داوود ابراهیم مغز متفکر انفجار بمبئی در سال 1993 بود که در جریان 13 انفجار بیش از350 تن کشته شدند.

این مقام هندی عنوان کرد: پاکستان می‌گوید عاملان بیگانه در اقدامات تروریستی دست دارند اما آیا سازمان اطلاعات پاکستان عامل بیگانه است. این سازمان به تروریسم کمک می‌کند. زمانی که نخست وزیر پاکستان به هند آمد، نخست وزیرمان به وی گفت داوود ابراهیم را تحویل دهد. ما همچنان می‌خواهیم این اقدام اجرایی شود.

راجنات سینگ همچنین گفت که پاکستان اقدامات لازم را برای تنبیه عاملان حمله تروریستی بمبئی انجام نداده است و روند افرادی که عامل آن حمله هستند بسیار کند پیش می‌رود.

 
 
 
 
 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.