قدس آنلاین یزد - نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی هیات های عزاداری و مذهبی را پرچم داران فرهنگ عاشورا خواند و گفت: بهترین مانع برای ورود بدعت و خرافه به مراسم های مذهبی، روسای هیات ها هستند.

 یزد حسینیه ایران و به عنوان ویترین عزاداری صحیح برای امام حسین ع) است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محمدصالح جوکار در جمع اعضای شورای هیات های مذهبی استان یزد اظهار داشت : نحوه کار و فعالیت این هیات ها سبب ماندگاری نهضت عاشورا شده و این نهضت را سینه به سینه از زمان واقعه تاکنون زنده نگاه داشته است و باید با توجه به حضور تعداد زیادی از جوانان بر این اساس برنامه ریزی شود.

وی افزود: با توجه به برخی سبک ها که بدعت گذاری است، باید روسای هیات های مذهبی مراقب باشند تا این بدعت ها رخ ندهد و باید برای جلوگیری از بدعت ها، امر به معروف و نهی از منکر کنند.

رییس مجمع نمایندگان استان یزدتصریح کرد : استان دارالعباده و دارالعلم یزد به عنوان حسینیه ایران و به عنوان ویترین عزاداری صحیح برای امام حسین است و این ویترین باید درخشان شود که این اقدام با محتوا بخشیدن به برنامه های مذهبی امکان پذیر است.

رییس شورای هیات های مذهبی استان یزد نیز در این نشست گفت: هم اکنون یکهزار و 600 هیات مذهبی در حال فعالیت هستند که 550 مورد از آنها در یزد و بقیه در 9 شهرستان دیگر استان فعالیت می کنند.

سید 'علی فقیه زاده' افزود: امسال خوشبختانه مراسم های عزاداری از اول محرم بدون کوچکترین مشکلی در یزد اجرا شد و حاصل آن نیز اشاره مقام معظم رهبری به عزاداری یزدی ها بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مرحوم فلسفی در سخنرانی هایی که در یزد داشت، یزد را حسینیه ایران نامید که این نام کم کم برای یزد جا افتاد و هفته آینده نیز تمبر حسینیه ایران با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در یزد رونمایی خواهد شد.

معاون فرهنگی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این مراسم ماه محرم را از فرصت های خوب و بستری برای نشر فرهنگ اسلام خواند و خاطرنشان ساخت : اگر این بستر زمانی مهیا نبود شاید بسیاری از احکام و دستورات دین و شریعت مقدس اسلام به دست فراموشی سپرده می شد.

حجت الاسلام 'علی کارگر' همچنین با اشاره به کارکرد هیات های مذهبی، افزود: در این هیات ها اغلب جوانان حضور دارند که ساماندهی آنها به تدبیر ویژه ای نیاز دارد.

وی اظهار داشت : انشا الله با همفکری و همیاری شورای هیات مذهبی استان یزد بتوانیم به نقطه نظرات موثری در زمینه هیات های عزاداری و برنامه ها و محتوای آن دست پیدا کنیم.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.