قدس آنلاین : نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه جریان اسیدپاشی به گردشگری اصفهان لطمه زد، گفت: طبق آمار جهانی از هر ۱۱ فرصت شغلی، یک مورد آن به طور مستقیم مرتبط با صنعت گردشگری است.

 برای صادرات فرهنگ اسلامی، شیعی ،بهترین ابزار توسعه گردشگری است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، علی کرباسی زاده در نشست خبری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استان اصفهان، با اشاره به اینکه کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان در قالب چهار کمیته فعالیت های اجرایی را دنبال می کند، اظهار داشت: این بخش ها شامل کمیسیون های طرح و برنامه، توسعه سرمایه گذاری و زیرساخت، کمیته روابط عمومی و امور بین الملل و فرهنگ و آموزش است.
وی با بیان اینکه کمیته فرهنگ و آموزش وظایف مهمی در راستای اطلاع دهی و فرهنگ رسانی برعهده دارد، افزود: برای توسعه اصفهان باید به این باور برسیم که در راستای توزیع ثروت، توسعه رفاه عمومی و اشتغال راهی به جز گردشگری نداریم و باید با همکاری تمام مسئولان و رسانه ها طرحی مناسب در این زمینه برنامه ریزی کنیم.
نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: شاید در بخش های صنعت، معدن و ... بتوان از ظرفیت ماشین آلات و ربات ها بهره برد اما تنها بخشی که اشتغال آن به انسان ها بستگی تام دارد صنعت گردشگری است که جذب اشتغال بالایی دارد.
وی توسعه گردشگری را مبحثی فرهنگی دانست که در آن فرهنگ‌سازی و آموزش بسیار حائز اهمیت است، گفت: کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و آمریکا بیشترین درصد گردشگران ما را تشکیل می دهند که گردشگری آنها بیشتر در زمینه فرهنگی است.
کرباسی زاده تصریح کرد: یکی از مهمترین کارکردهای حوزه گردشگری به دست رسانه است و باید در حوزه فرهنگ گردشگری با جدیت وارد عمل شوند.
وی با اشاره به درحال توسعه بودن گردشگری در دنیای امروز، یادآور شد: موفق ترین گردشگرها بر زمینه گردشگری حساسیت ویژه ای دارند و هرگز جنس تقلبی به گردشگر نمی فروشند که این موضوع باید در حوزه گردشگری کشور نهادینه شود و باید فاکتورهای ارزشی در آحاد جامعه ایرانی برای توسعه این صنعت ایجاد شود.
نائب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه این فرهنگسازی در این زمینه زمان می طلبد، بیان داشت: برای صادرات فرهنگ اسلامی، شیعی و ارزش های انقلاب به دنیا بهترین ابزار توسعه گردشگری است و لازم است در عمل و نه با شعار در این زمینه پیش رفت.
وی همچنین به موضوع امنیت گردشگری در ایران اشاره کرد و گفت: متاسفانه موضوع اسیدپاشی به گردشگری اصفهان ضربه زد به گونه ای که ۷۰ درصد تورهای خارجی به اصفهان کنسل شد چرا که در رسانه های خارجی اصفهان یکی از پرخطرترین مقاصد گردشگری شناخته شد.
کرباسی زاده تاکید کرد: این موضوع دقت عمل در اطلاع رسانی را بیشتر نمایان می کند چرا که گردشگری به دلیل شرایط پیش بینی نشده بسیار شکننده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.