از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از154 هزار جلدکتاب چاپی و منابع دیداری و شنیداری جذب کتابخانه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی شده است.

 جذب 154 هزار جلدکتاب چاپی و منابع دیداری و شنیداری

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، رئیس اداره خدمات کتابداری این سازمان با بیان این مطلب گفت: از مجموع از154 هزار جلدکتاب چاپی و منابع دیداری و شنیداری، تعداد 61448 جلد از طریق سنت حسنه وقف و اهداء و تعداد 92798 جلد از طریق خریداری، جذب کتابخانه های سازمان شده است.

عیسی اختری‌طوسی با بیان اینکه جذب منابع جدید برای کتابخانه‌های سازمان در سراسر کشور، موجب استقبال  فراوان  محققان، طلاب، دانشجویان ، دانش آموزان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی شده است افزود: به روز بودن منابع مطالعاتی و دسترسی پذیری آسان موجب شده است که بسیاری از محققان و پژوهشگران از کتابخانه های سازمان به عنوان پایگاه علمی استفاده نمایند.

وی هدف از شرکت در شانزدهمین نمايشگاه بين‌المللي کتاب خراسان رضوی را خريد منابع جديد و درخواستی کتابخانه‌ها به کمک کارشناسان و مشاوران سازمان وآشنایی با ناشران و کارگزاران و مراکز پخش‌ منابع  عنوان کرد و اظهارداشت: بیش از پنج هزار جلد کتاب چاپی و منابع دیداری و شنیداری به زبانهای مختلف از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ناشران کشور در مشهد برای کتابخانه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی  خریداری شده است.

وی تصریخ کرد: از مجموع پنج هزار جلد کتاب  خریداری شده تعداد 4290 نسخه کتاب فارسی، تعداد224 نسخه کتاب عربی، تعداد234 نسخه کتاب لاتین و تعداد 301  حلقه منابع سمعی وبصری و الکترونیکی می‌باشد. لازم به ذکر است که سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، با کتابخانه مرکزی با 28 هزار و 800 متر مربع فضای مطالعاتی و پژوهشی و با در اختیار داشتن 10 کتابخانه تخصصی در این مرکز و 38 کتابخانه وابسته در سراسر کشور و یک کتابخانه در کشور هندوستان از قطب‌های فرهنگی منطقه به شمار می‌آید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.