قدس آنلاین یزد - ریيس اداره حمايت از مشاغل و بيمه بيكاري استان یزد با اشاره به تعداد دو هزار و 252 مقرری‎‎بگیر بیمه بیکاری استان در پايان مهرماه سال جاري، از کاهش 12.4 درصدی این تعداد نسبت به مدت مشابه خبر داد.

مقرري ‏‏بگيران بيمه بيكاري در استان يزد 12.4 درصد كاهش داشته است

به گزارش قدس آنلاین یزد ، حسن ابراهيمي كشف اشتغال پنهان مقرري‏‏بگيران را يكي از دلايل مهم اين موضوع خواند و افزود : اشتغال به كار مقرري‏‏بگيران بيمه بيكاري در فرصت‏‏هاي شغلي همزمان با استفاده از مقرري بيمه بيكاري، غير قانوني است و منجر به قطع بيمه بيكاري اين قبيل افراد شود.

وي اظهار داشت : به استناد ماده 9 قانون بيمه بيكاري در صورتي كه بيمه شده بيكار، تحت هر عنوان و بر خلاف قانون مبالغي را از صندوق بيمه بيكاري دريافت کند، مكلف به پرداخت وجوه دريافتي مذكور خواهد بود.

ریيس اداره حمايت از مشاغل و بيمه بيكاري اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي همچنین بيان كرد: برنامه‏‏ريزي براي اشتغال مجدد مقرري‏‏بگيران موضوع تبصره یک ماده 9 قانون بيمه بيكاري، اشتغال مجدد مقرري بيگران آموزش ديده فني و حرفه‏‏اي، بازرسي مشترك با تامين اجتماعي در راستاي كشف اشتغال پنهان مقرري بگيران، مكانيزه کردن  حضور و غياب از جمله برنامه‎‎هاي در دست برنامه‏‏ريزي و اجراي اين اداره برای كاهش تعداد مقرري بگيران است.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.