قدس آنلاین_ هنگامه طاهری: سومین جشنواره کتابخانه های خانگی که با هدف ترویج و گسترش فرهنگ کتابخانی از آغاز آبانما ه کار خود را با فراخوان و خبر رسانی در نشریات استانها آغاز کرده بود دیروز خاتمه یافت.

سومین جشنواره کتابخانه های خانگی خاتمه یافت

دبیر سومین جشنواره کتابخانه های خانگی و مجتمع های مسکونی ضمن اظهار مطلب فوق گفت: در این جشنواره که  توسط انجمن نویسندگان كودك و نوجوان با همکاری اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران   برگزار شد  10 نفر به عنوان برگزیده و 2 نفر شایسته تقدیر معرفی شدند.

عزت الله الوندی تعداد شرکت کنندگان در جشنواره را 56 نفر از سراسر کشور و در همه رده های سنی عنوان کرد که 36 نفر در مرحله اول و 20 نفر در مرحله نهایی توسط هیات داوران انتخاب شدند.

هیات داوران در این جشنواره عبارت بودند از استاد مجید رخشانی, رامبد جوان, یدالله گودرزی, مهدی یوسفی و فاطمه زمانی.

الوندی همچنین خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان کسانی بودند که کتابخانه های شخصی خود را با دیگران به اشتراک گذاشتند و مستنداتی شامل عکس از کتابخانه , نوشتن مشخصات کامل کتابخانه , تعداد اعضا و کتابها ,فعالیتهای جنبی شامل جلسات نقد و بررسی کتاب و فیلم و شعر و داستان ارسال کردند.

آیین اختتامیه عصر روز گذشته با حضور هنرمندان، نویسندگان و شخصیت‌های فرهنگی در تالار ایوان شمس برگزارگردید.

گفتنی است اولین جشنواره كتابخانه های خانگی در سال 1381 از سوی انجمن نویسندگان كودك و نوجوان و با مشاركت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی   و  دومین جشنواره سال 1386-  1387 برگزار شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.