دولت زحمات زیادی کشیده است و آقای ظریف هوشمندی و مهارت خوبی در مذاکرات از خود نشان داده و ظرفیت خوبی را به نمایش گذاشته است.

مسئولیت شکست احتمالی مذاکرات متوجه آمریکاست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در صورت عدم حصول نتیجه و شکست احتمالی مذاکرات، مسوولیت کامل آن متوجه آمریکایی ها و برخی کشورهای منطقه است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام٬ محسن رضایی روز یکشنبه در نشست دبیران کمیسیون ها و کمیته های دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: همه مسوولین کشور تلاش کردند مذاکرات به نتیجه برسد اما اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد٬ نشان می‌دهد آمریکایی ها اراده‌ای برای انجام توافق ندارند و زیاده‌خواهی‌های آنها علت شکست بوده است.

وی ادامه داد: همه نیروهای انقلاب و نظام با مذاکرات همراهی کردند، حتی نیروهای منتقد وارد چالش و نقد جدی نشدند و تعبیر رهبر معظم انقلاب درباره مذاکره کنندگان "بچه های انقلاب" بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در خصوص نتایج توافق احتمالی در مذاکرات وین گفت: چنین توافقی باعث بهبود شرایط کشور در بلند مدت خواهد شد اما نباید توقع تحول فوری را از نتایج مذاکرات داشت.

رضایی افزود: بهبود شرایط کشور نیاز به تحول اساسی دارد و این تحول باید در برنامه ششم توسعه دیده شود.

وی درباره عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان نیز گفت: دولت زحمات زیادی کشیده است و آقای ظریف هوشمندی و مهارت خوبی در مذاکرات از خود نشان داده و ظرفیت خوبی را به نمایش گذاشته است.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در مجموع، عملکرد آقای روحانی تا این سطح از مذاکرات خوب بوده است و امیدواریم از این پس هم با رهنمودهای رهبری، پرونده را معقولانه مدیریت کنند و عملکرد قابل قبول فعلی را ادامه دهند.

رضایی در خصوص وفاق همه مسوولین درباره پشتیبانی از مذاکرات، اظهارداشت: نتایج مذاکرات هر چه باشد با پشتیبانی رهبر معظم انقلاب و هماهنگی همه نیروهای انقلاب صورت گرفته است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.