قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان شرقی گفت: پدافند غیرعامل نتیجه تجارب علمی و عملی در سطح دنیاست و ما خود را معتقد و موظف به اجرای این بحث می‌دانیم.

 واگذاری چهار مسوولیت مهم به استانداران در حوزه پدافند غیرعامل

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار با رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، خاطرنشان کرد: حفاظت از سرمایه‌های کشور در برابر انواع تهدیدات وظیفه بزرگی است که در بستر پدافند غیرعامل محقق می‌شود.

وی افزود: بارها تاکید کرده‌ایم که برای هر پروژه مهمی که در استان اجرا می‌شود باید پدافند غیرعامل تهیه شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به عملکرد دفتر پدافند غیرعامل استانداری، خاطرنشان کرد: در دوره جدید مدیریت این دفتر نگاه به مقوله پدافند غیرعامل تغییر یافته و این مجموعه از حالت تشریفاتی خود خارج شده است.

وی با بیان این که علی‌رغم کمبود منابع اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده، افزود: بحث توجیه مدیران نسبت به اهمیت پدافند غیرعامل به خوبی انجام شده و امروز باید وارد فاز دیگری شویم که شامل تنظیم برنامه پدافند غیرعامل برای کلیه تاسیسات استان است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این دیدار اظهار داشت: تلاش کرده‌ایم برداشت اولیه از پدافند غیرعامل که عموما یک برداشت نظامی است را برطرف کنیم و به سمت مفهوم اصلی آن هدایت کنیم.

سردار غلامرضا جلالی با بیان این که امروزه تهدیدها تنها تهدید نظامی نیست، افزود: بخش زیادی از تهدیدهای امروز فناوری‌محور است، بنابراین باید ضمن استفاده از فرصت‌های این حوزه، تهدیدات آن را نیز جدی گرفت.

وی همچنین از واگذاری چهار مسوولیت مهم به استانداران در حوزه پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: اداره مردم در زمان صلح و جنگ و مدیریت حوادث زیستی، پرتوی و شیمیایی با به کار گیری ظرفیت‌های نظامی و غیرنظامی بر عهده استانداران است.

جلالی با اشاره به نشست خود با روسای دانشکده‌های دانشگاه‌های تبریز، گفت: ظرفیت‌های علمی خوبی در استان آذربایجان شرقی است که در صورت سازمان‌دهی در سطح ملی نیز می‌توان از آنها استفاده کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.