سخنگوی کمیسیون جلسه دیدار با فرهادی پنجمین گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی پست وزارت علوم را تشریح کرد.

مشخصات تیم فرهادی برای وزارت علوم/ برخورد با افراد هنجار شکن در دانشگاه

دکتر قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به دیدار اعضای کمیسیون آموزش با گزینه پنجم پیشنهادی وزارت علوم دکتر فرهادی گفت: دکتر فرهادی در جلسه با اعضای کمیسیون حاضر شد و صحبت ها و دغدغه های خود را اعلام کرد.

وی ادامه داد: نمایندگان نیز سئوالات خود را مطرح کردند و دکتر فرهادی گفت فتنه را محکوم می کند و نامه ای که به وی منتصب شده را امضا نکرده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش با اشاره به بخش دیگری از سخنان فرهادی تصریح کرد: وی گفت "من در برنامه پزشکی ستاد موسوی دخیل بودم ولی در قضایای بعدی دخالتی نداشتم."

وی درباره تیمی  که قرار است در وزارت علوم به کار گیرد نیز گفت: تیم خود را دارد و از افرادی که برخی از نمایندگان اسم بردند، استفاده نخواهد کرد و از کسانی استفاده می کند که به نظام، رهبری و انقلاب وفا دار باشند و جهت آرامش و مصالح کشور فعالیت کنند.

جعفری افزود: دکتر فرهادی عنوان کرد در انتصابات از بسیج اساتید کمک گرفته و از آنها استفاده خواهم کرد. رشته ها را بازبینی کرده و رشته های میان رشته ای را افزایش خواهم داد.

سخنگوی کمیسیون آموزش تصریح کرد: فرهادی همچنین ادامه داد با نشریات فرقه گرا و ضد انقلاب و افراد هنجار شکن در هر سطحی در دانشگاه برخورد خواهد کرد .

وی یادآورشد: فرهادی درادامه تاکید کرد آموزش عالی سند تحول ندارد که من آن را تدوین خواهم کرد و در مورد بورسیه ها نیز تحت نظر کمیته منتخب کمیسیون آموزش نظارت صورت خواهد گرفت تا قضیه بورسیه ها عادلانه بررسی شود.

جعفری افزود: وزیر پیشنهادی علوم در مورد 750 رشته غیرقانونی دانشگاه آزاد نیز یادآور شد که این رشته ها باید با شورای گسترش وزارت علوم هماهنگ باشد. و کمیسیون نیز موافقت مشروط خود را اعلام کرد تا مباحثی که مطرح شده اجرایی شود.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروز IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    1 0
    اقاي دكتر فرهادي بهتر است اقاي زاهدي رو دوباره بياريد در وزارت علوم مثل اينكه كارهاي نا تمامي دارن!!!!!