یک مقام نزدیک به تیم مذاکره کننده گفت: در ملاقات ظریف و کری در خصوص موضوعات مختلف هسته‌ای و همجنین راه‌حل‌های مربوط به آنها گفت‌وگو و سناریوهای مختلف نیزمورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که موضوع نحوه ادامه مذاکرات یکی از آنها بود.

نحوه ادامه مذاکرات یکی از مباحث مورد گفت‌وگوی ظریف و کری/سناریوهای مختلف بحث شد

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به وین، یک مقام نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای پس از پایان رایزنی دوجانبه ظریف و کری که حدود یک ساعت و 20 دقیقه به طول انجامید، اظهار داشت: در ملاقات محمدجواد ظریف و جان کری وزیر خارجه آمریکا در خصوص موضوعات مختلف هسته‌ای و همچنین راه‌حل‌های مربوط به آنها گفت‌وگو شد.

وی افزود: سناریوهای مختلف نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که موضوع نحوه ادامه مذاکرات یکی از آنها بود.

این نخستین رایزنی دوجانبه ظریف و کری در طی این دور از مذاکرات در وین بود. ظریف و کری در این دور از مذاکرات پنج بار به همراه کاترین اشتون نشست سه جانبه داشتند و جمعا 9 ساعت و نیم به گفت‌وگو در خصوص راه‌حل جامع هسته‌ای و حل اختلافات موجود پرداختند.

***

یک دیپلمات غربی:‌ توافق بر سر اسناد سیاسی توافقنامه لحظه به لحظه مشکل‌تر می‌شود

یک دیپلمات ارشد غربی گفته که توافق بر سر اسناد سیاسی مربوط به توافق ایران و 1+5 از نظر فنی ممکن است ولی با گذشتن زمان لحظه به لحظه غیرممکن‌تر می‌نماید.

به گزارش فارس به نقل از خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت‌ژورنال، یک دیپلمات ارشد غربی گفته که توافق بر سر اسناد سیاسی مربوط به  توافق ایران و 1+5 از نظر فنی ممکن است ولی با گذشتن زمان لحظه به لحظه غیرممکن‌تر می‌نماید.

حضور دیپلمات‌های ارشد 1+5 در وین در حالی انجام می‌شود که امروز منابع غربی گزارش دادند که ایران و گروه موسوم به 1+5 احتمالا فردا دوشنبه همزمان با ضرب‌الاجل برنامه مشترک اقدام، حصول یک «توافق سیاسی» را اعلام می‌کنند.

به گفته منابع آگاه، این توافق شفاهی و غیرمکتوب (Non-Paper) احتمالا چارچوب و کلیات راهکار جامع را مشخص می‌کند. بر اساس این موافقتنامه، طرفین همچنین به مدت دو ماه (احتمالا تا بهمن‌ ماه) برای تعیین جزئیات راهکار جامع هسته‌ای، زمان خواهند داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.