ماجرای عفاف و حجاب در کشور اسلامی ما متأسفانه به ماجرایی غم‌انگیز تبدیل شده است. هر از چندی به بهانه فصل گرما یا در حاشیه مصوبه‌ای در مجلس یا سخنرانی یک خطیب جمعه و ...

قصه غم‌انگیز «حجاب و عفاف»

 این بحث برای چند روزی داغ می‌شود و هر کسی حرفی می‌زند و وعده نصفه و نیمه‌ای می‌دهد و بعد همه چیز فراموش می‌شود تا زمانی دیگر!

در حالی که به گفته مسؤولان، بیش از 26 نهاد در ارتباط با بحث حجاب و عفاف، مسؤولیت دارند و باید در این زمینه کار کنند، همه، مسؤولیت را گردن دیگران می‌اندازند و از خود سلب وظیفه می‌کنند.

دیدن اباحی‌گری در جامعه در شکل بی‌حجابی در داخل خودروها و حتی وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوسهای بین شهری، این روزها در حال عادی شدن است و گویا مسؤولان، دیگر نسبت به این موضوع بی‌تفاوت شده‌اند و حساسیتی ندارند.

این میکروب در بدن جامعه رسوخ کرده و گویا نسبت به پادتن‌های این بدن، مصونیت هم پیدا کرده است. اگرچه دیگر چندان پادتنی هم در کار نیست تا این عفونت را نگران کند. به بهانه آزادی در حریم شخصی(!) داخل خودرو حجاب از سر برمی‌دارند و اگر شرایط مهیا شود نه تنها از سر، که از تن هم حجاب برمی‌دارند. در حالی که بر اساس قانونی که مجلس چندی پیش تصویب کرده است، وسایل نقلیه، مشمول حریم خصوصی نمی‌شوند، اما اگر شما جرأت دارید به کسی در این باره تذکر دهید؛ سند هتک آبرو و حتی قتل خود را امضا کرده‌اید. تازه پس از سالیان سال، قانونی برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تصویب شده که معلوم نیست کی و چگونه اجرا شود.

با آغاز فصل سرما و پوشش اجباری(!) بانوان بدحجاب به دلیل ترس از سرما (و نه خداوند!) مسأله بدحجابی هم برای مدتی حل می‌شود و خیال مسؤولان هم راحت که تا چند ماهی لازم نیست در این باره به چالش کشیده شوند. البته در سالهای اخیر و با رایج شدن پوششهای تازه مانند ساپورت، چکمه و لباسهای کوتاه، دیگر زمستان هم با تابستان فرق زیادی ندارد و بدحجابها همچنان می‌توانند با خیال راحت راهشان را بروند و کارشان را بکنند.

مسأله حجاب و عفاف، یک مسأله فرهنگی درازمدت است. برخورد سلبی و شدید را برنمی‌تابد؛ این درست! اما اینها بهانه کافی برای اجازه دادن به هنجارشکنانی نیست که به بهانه «آزادی»، آزادی دیگران را زیر پا می‌گذارند و آرامش روانی و اجتماعی جامعه و خانواده را دستخوش تلاطم می‌کنند. وانگهی، مسؤولان محترم بفرمایند کدام کارهای فرهنگی را انجام داده‌اند؟ وزارت فرهنگ و ارشاد «اسلامی» چه کرده است؟ صدا و سیما چه می‌کند؟ آموزش و پرورش چه کرده است؟ سازمان تبلیغات «اسلامی» و حوزه هنری چه می‌کنند؟ 20نهاد دیگر هم لطفاً گزارش بدهند. فصل سرماست! ببخشید که رسم نیست در این فصل از سال درباره حجاب حرف بزنیم و بازخواست کنیم، اما شما را به خدا فراموش نکنید که این کشور، یک کشور اسلامی و شیعی است که بحق داعیه‌های بزرگی دارد و باید بتواند این مشکلات خود را حل کند.

 خوانندگان گرامی! نظرخود درباره این موضوع را با پیامک 300072307 در میان بگذارید.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود حیدری معینی IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    0 0
    با سلام ضمن تشکر به حسن توجه و طرح موضوع عفاف و حجاب فعلا یک نکته را عرض می کنم و در مجالی دیگر به لطف حضرت حق به آن خواهم پرداخت.در خصوص سهم آموزش و پرورش همین کافی است که دیده می شود برخی از معلمین زن در هنگام ورود به آموزش و پرورش با چادر و مقنعه استخدام می شوند و با مانتو و استریج بازنشسته.که البته تعداد این افراد کم است و البته آقایانی که به همین ترتیب حجاب را سطحی می نگرند.