قدس آنلاین،الف.زمینی؛ شمارش معکوس برای پایان ضرب الاجل مذاکرات هسته ای و احتمال توافق سیاسی و برد دو بر یک پرسپولیس در دربی دیروز؛ از مهمترین خبرهای امروز روزنامه ها بودند.

از "احتمال توافق سیاسی" تا "تیتر جالب روزنامه پرسپولیس بعد از دربی"

یک جور توافق

روزنامه "قدس" با اشاره به اینکه "شکست یا تمدید مذاکره"؛ گزینه هایی هستند که هیچ یک از طرف ها آن را نمی پسندند؛ در تیتر یک خود نوشت: "«تفاهم سیاسی» به جای «توافق نهایی»"

روزنامه "شرق" هم از احتمال اعلام "توافق سیاسی" برای ادامه مذاکره با هدف تعیین جزئیات "توافق جامع" خبر داد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "امروز؛ نقطه جوش هسته ای"

دیگر روزنامه ها همچون "اسرار" هم از توافق سیاسی می نویسند. در تیتر اول این روزنامه نوشته شده است: "احتمال رسیدن به یک تفاهم سیاسی"

"روژان" هم نوشت: "امروز سوم آذر؛ احتمال توافق سیاسی"

برخی از روزنامه های اقتصادی نیز خبر از تفاهم سیاسی دادند. "تعادل" در تیتر یک خود نوشت: "راهکار جدید در مسیر گفت و گوی هسته ای؛ تفاهم سیاسی به جای توافق جامع"

روزنامه "دنیای اقتصاد" از افزایش احتمال توافق سیاسی نوشت؛ این روزنامه با طرح این سئوال که: "ماموریت سعودالفیصل چیست؟" در تیتر خود از او به عنوان "میهمان ناخوانده وین" یاد کرد!

"جهان صنعت" نیز از شمارش معکوس برای پایان ضرب الاجل مذاکرات هسته ای؛ نوشت و در تیتر یک خود آورد: "توافق سیاسی برای رسیدن به توافق نهایی"

روزنامه اقتصادی "آسیا" نیز در تیتر اول خود نوشت: "یک جور توافق"؛ این روزنامه از قول اوباما نیز تیتر زد: "اگر با ایران توافق کنیم کنگره را راضی می کنم"

"آرمان امروز" هم از نشست دو به دوی ظریف و کری به عنوان "اتفاق بزرگ وین" یاد کرد.

"ابتکار" در تیتری خوشبینانه از گمانه زنی برخی از منابع از آخرین نتایج مذاکرات وین نوشت و در تیتر اول خود آورد: "توافق امروز اعلام می شود"

گفتنی است وزرای امور خارجه روسیه و چین نیز برای تصمیم گیری نهایی به وزاری امور خارجه امریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان پیوستند. در تیتر یک روزنامه همشهری می خوانیم: "روز تصمیم در وین"

روزنامه "ایران" نیز با چاپ تصویری از وزاری خارجه کشورهای ایران، امریکا، روسیه، آلمان، فرانسه، انگلیس و چین؛ در تیتر خود نوشت: "7 وزیر خارجه در ایستگاه پایانی مذاکرات وین"

 

البته برخی روزنامه ها همچون کیهان، وطن امروز و جوان؛ نگاهی همراه با تردید به مذاکرات هسته ای داشتند.

"وطن امروز" از اظهارت رئیس جمهور آمریکا یک روز قبل از پایان مذاکرات هسته ای وین نوشت. این روزنامه با بیان اینکه احتمال توافق بر سر یک متن کلی که فاقد جزئیات است قوت گرفت؛ در تیتر یک خود نوشت: "اوباما: موضع ما درباره تحریم ها غیرقابل مذاکره است"

روزنامه "کیهان" نیز در تیتر اول خود نوشت: "اوباما: ساختار تحریم ها تغییر نمی کند"

روزنامه "جوان" نیز با بیان اینکه "هیچ یک از گزینه های شکست مذاکرات یا توافق جامع اعلام نمی شود"؛ در تیتر یک خود نوشت: "توافق بر سر عدم توافق جامع"؛ این روزنامه از تجمع دانشجویان مقابل رآکتور تحقیقاتی تهران و فریاد "توقف ممنوع" آنها خبر داد.

***

عقب نشینی دلار، طلا، سکه و پیشروی بورس

روزنامه "قدس" از واکنش مثبت بازار به مذاکرات هسته ای می نویسد. در تیتر این روزنامه می خوانیم: "عقب نشینی دلار، طلا، سکه و پیشروی بورس"

روزنامه اقتصادی "فرصت امروز" نیز در تیتر یک خود نوشت: "بازی بازار ارز روی طناب توافق"؛ این روزنامه همچنین از بی تابی شاخص کل برای صعود خبر داد و نوشت: "بازار پیش از حصول توافق هسته ای شاخص را 347واحد چاق کرد"

***

تیتر جالب روزنامه پرسپولیس؛ "ای بابا! چقدر 10 نفره ببریم؟"

تیم پرسپولیس موفق شد استقلال را شهرآورد هفتاد و نهم شکست دهد. در همین خصوص روزنامه های ورزشی تیترهای جالبی داشتند.

روزنامه "ابرار ورزشی" از شکسته شدن طلسم شکست ناپذیری قلعه نویی خبر داد و از دیروز را یکشنبه سیاه استقلال دانست. این روزنامه در تیتر یک خود می نویسد: "برد درخشان پرسپولیس"

روزنامه ورزشی "گل" با در صفحه اول خود نوشت: "خلع ژنرال از سلطنت بر داربی"؛ در تیتر یک این روزنامه نوشته شده است: "درخشاه!"

روزنامه "90" نیز "قلب شیر درخشان"، "فرصت طلبی نوری" و "تیر خلاص عالیشاه" را عوامل برد پرسپولیس دانسته و در تیتر یک خود می نویسد: "نوریشاه!"

"خبر ورزشی" نیز در تیتر یک خود نوشت: "زلزله سرخ قلعه استقلال را ویران کرد"

اما شاید جالب ترین تیتر امروز را روزنامه "پرسپولیس" داشت. این روزنامه در تیتری کنایه آمیز می نویسد: "ای بابا! چقدر 10 نفره ببریم؟"

در مقابل روزنامه "استقلال" نیز با این ادعا که یک گل سالم و دو پنالتی استقلال دیده نشد و بنگر هم اخراج نشد؛ در تیتر یک خود انتقاد بزرگی به داور دربی داشت و نوشت: "بهترین بازیکن بازی؛ یدالله جهانبازی!"

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.