قدس آنلاین:فرماندار شهرستان بجنورد گفت : در سال مالی عمرانی جاری حدود 77 درصد از اعتبارات استانی ابلاغ و تخصیص اعتبار شده است.

پیگیری جدی و سریع برای تخصیص و جذب اعتبارات

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، ثمینی در جلسه شورای اداری شهرستان بجنورد اظهار داشت: از محل اعتبارات 2 درصد درآمد حاصل از نفت که برای استان و شهرستانها پیش بینی شده بود نیز 75 درصد آن تخصیص یافته و همچنین 100 درصد اعتبارات مرحله اول سفر مقام معظم رهبری ابلاغ و مرحله دوم در شرف ابلاغ است.

وی افزود : با این شرایط پیش آمده مدیران دستگاههای اجرایی باید پیگیری جدی و سریع برای تخصیص و جذب اعتبار را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: هنوز برخی از دستگاههای اجرایی مبادله موافقت نامه سال مالی جاری را با استانداری انجام نداده اند که باید هر چه سریعتر نسبت به این امر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه نسبت به تناسب تخصیص اعتبار سهم شهرستانی نیز حائز اهمیت است ، تصریح کرد : مدیران شهرستانی باید سهم خود را از مدیران استانی مطالبه و جذب کنند.

وی با اشاره به اینکه در سفر مقام معظم رهبری در برخی پروژه ها و اعتبارات وزارتخانه ها نیز تعهداتی داشته اند، بیان کرد : سهم وزارتخانه ها در اعتبارات لحاظ شده که به طور جدی باید پیگیری شود.

وی پیگیری و نظارت بر اجرای پروژه ها را امری ضروری عنوان کرد و گفت : بر اساس قانون بودجه دستگاههای اجرایی می توانند برای پیشرفت طرح ها و پروژه هایی که زیر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند آنها را به بخش خصوصی و غیر دولتی واگذار کنند.

ثمینی در ادامه به تکمیل شبکه استانی دولت اشاره کرد و افزود : کم توجهی مدیران استانی به شهرستانها موجب شده تکمیل شبکه شهرستانی دولت با موانع و مشکلاتی مواجه شود.

وی یادآور شد : دستگاههای اجرایی استان باید نسبت به تخلیه ساختمانهای شهرستانها اقدام کنند.

وی خواستار کمک خیرین به دانشگاههای دولتی استان شد و گفت : تکمیل و احداث خوابگاهها یکی از مهمترین پروژه ها است که دولت نمی تواند به این بخش اعتبار اختصاص دهد بنابراین همت بخش خصوصی را می طلبد.

امام جمعه موقت شهرستان بجنورد نیز در این جلسه اظهار داشت : برخی از مدیران ساختارهای نظام را با سو مدیریت و لجبازی ها دچار مشکل می کنند.

حجت الاسلام نوری افزود : مدیران باید به نفع نظام از خیلی چیزها و حتی خودشان بگذرند و از هوای نفس و سومدیریت دوری کنند.

وی خاطر نشان کرد : داشتن روحیه بسیجی و همیشه پای کار بودن در کار مدیریت یک امر ضروری است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.