قدس آنلاین– ایلام :مديركل استاندارد استان ايلام گفت: بخاری­های دودکش دار باید طبق اصول ایمنی خاص نصب شوند.

بخاری های دودکش دار طبق اصول ایمنی نصب شوند

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمد مددی با بیان اینکه بخاری­های دودکش دار نباید در مکان های بسته مانند حمام، اتاق خواب، انبار و مکان­های فاقد تهویه مناسب، حتي براي چند لحظه استفاده شوند، اظهارداشت: فرآورده های احتراق داراي منواكسيد كربن و گازهاي خفه كننده هستند و این گازها در صورت ورود به فضاهاي بسته، موجب مرگ افراد می­شود.

وی با اشاره به اینکه رعایت نکات ایمنی جهت پیشگیری از حوادث احتمالی ضروری است، افزود: با توجه به در پیش بودن فصل سرما و ضرورت حفظ امنیت استفاده کنندگان از وسایل گرمایشی، استفاده از وسایل گرمایشی بدون نشان استاندارد ممنوع است.

مديركل استاندارد استان ايلام با تأکید بر نصب صحیح و با اصول ایمنی بخاری های دودکش دار در منازل و مکان های آموزشی و ...، تصریح کرد: بخاری دودکش دار باید به سنسور حساس به کاهش اکسيژن و يا  سنسور حرارتی مجهز بوده و کانال دودکش و کلاهک دودکش در انتهای کانال، همواره باید از نظر باز بودن کنترل شود تا از خروج گازهای احتراق اطمینان حاصل شود. 

محمد مددی یادآور شد: همه ارگان های ذیربط، دستگاه­های اجرایی و آموزش و پرورش اقدامات لازم جهت حصول اطمینان از عدم استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد و نیز نصب، نگهداری و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی استاندارد را در تمام واحدهای تابعه خود انجام دهند.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.