معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر موضوع توزیع داروهای درمان اعتیاد به ویژه «متادون» را از طریق شبکه داروخانه‌ها و ادغام مراکز درمان اعتیاد در شبکه درمانی کشور رد کرد.

توزیع داروهای درمان اعتیاد از طریق داروخانه‌ها صحت ندارد

به گزارش  ایسنا، بابک دین‌پرست در رابطه با صحت و سقم موضوع توزیع داروهای درمان اعتیاد به ویژه متادون از طریق شبکه داروخانه‌ها و اجرای آن به صورت پایلوت در برخی استان‌ها گفت: این موضوع صحت ندارد و بنده هم در این رابطه با دکتر حاجی آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت و رییس کمیته درمان ستاد مذاکره تلفنی داشتم که وی هم این موضوع را رد کرد.

وی افزود: آنچه وزارت بهداشت در دستور کار دارد، ساماندهی توزیع داروهای درمان اعتیاد به ویژه متادون و جلوگیری از نشت غیرقانونی و خارج از شبکه آن در سطح کشور است که متاسفانه آثار زیانبار جدی به همراه داشته است.

معاون کاهش تقاضای ستاد اظهار کرد: یکی از راهکارهایی که بعضاً برای کاهش قاچاق داروهای آگونیست مطرح می‌شود، موضوع توزیع داروهای مذکور از طریق شبکه داروخانه‌ها است لیکن هر گونه اقدامی در این زمینه مستلزم بررسی کارشناسی می‌باشد؛ چرا که تجربه ثابت کرده توزیع غیر قانونی داروها از طریق شبکه‌های داروخانه‌ای هم امکان‌پذیر بوده و صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ایده ادغام مراکز درمان اعتیاد در شبکه درمانی کشور نیز از مدت‌ها قبل با هدف تقویت برنامه‌های درمان و کاهش آسیب در برخی محافل مطرح شده ولی تاکنون هیچگونه تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است. در واقع هرگونه تصمیمی در ارتباط با برنامه‌های ملی درمان و کاهش آسیب اعتیاد، مستلزم طرح موضوع در جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر و تصویب آن از سوی اعضای ستاد است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.