400 حديث خانواده در مجموعه چهل حديث توسط اداره توليدات فرهنگي آستان قدس رضوي چاپ و منتشر شد.

تبيين 400 حديث خانواده  در مجموعه «چهل حديث»

به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان قدس رضوي، احاديث عنوان شده در اين مجموعه، شامل چهل حديث با موضوع مادران، جوانان پسر و دختر، همسران (مردان و زنان)، پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها و پدران است.

اين كتاب‌ها بخشي از مجموعه ده جلدي «حديث خانواده» است كه با گزينش هماهنگ و قلم خوش آهنگ حجت الاسلام و المسلمين محمد الهي خراساني و پس از ارزيابي استادان ارجمند حجج اسلام عبدالهادي مسعودي و الهي‌زاده آماده شده است.

تا كنون مجموعه‌هاي چهل حديثي فراواني تدوين شده است كه محور هر مجموعه، سخنان يكي از معصومان (ع) و يا موضوعي اعتقادي يا اخلاقي بوده است. در اين ميان، هنوز مجموعه‌اي حديثي عرضه نشده است كه احاديث آن، بر محور گروه‌هاي سني مخاطبان و فضاي ذهني و نيازهاي روحي خاص هر گروه سامان يافته باشد، در حالي كه ضرورت و اهميت اين كار بر كارشناسان عرصه تبليغ معارف ديني پوشيده نيست.

حديث خانواده، در بردارنده ده دفتر چهل حديثي است كه شامل احاديث گلچين شده براي گروه‌هاي سني مختلف است كه احاديث درج شده در اين دفترها همگي از منابع حديثي شيعه و از ميان دست كم 20 هزار روايت در چند مرحله گزينش شده‌اند.

تناسب محتوايي با خصوصيات و نيازهاي مخاطب، صريح بودن معنا، رواني و كوتاهي نسبي و فراشمولي و اختصاص نداشتن به موقعيت خاص زماني يا مكاني از معيارهاي اصلي گزينش احاديث براي هر گروه سني است.

روايات مطرح شده در اين مجموعه شامل احاديث گلچيني از امام محمد صادق(ع)، پيامبر گرامي اسلام(ص)، امام موسي كاظم(ع)، امام علي(ع)، امام محمد باقر(ع)، امام هادي(ع) و... است.

اين مجموعه به كوشش محمد الهي خراساني به نگارش در آمده و به همت معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي و اداره علوم قرآني تهيه و تدوين شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.