به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،چند روز پیش یک دانشجوی دانشگاه برکلی در ایالت کالیفرنیای آمریکا در یک تحقیق میدانی به بررسی دیدگاه نسل جدید و تحصیلکرده آمریکا نسبت به رژیم صهیونیستی پرداخت.

رشد جریانهای  زیر پوستی «صهیونیست ستیز» در آمریکا و جهان

این دانشجو  برای تحقیق دانشجویی اش روشی ابتکاری و ساده به کار برد. اوابتدا با پرچم داعش در محوطه دانشگاه ایستاد و با صدای بلند شروع به تبلیغ این گروه تندرو و تروریستی کرد، اما هیچ یک از دانشجویان واکنشی خاصی به رفتار او نشان ندادند و تنها یک نفر به شوخی به او گفت موفق باشی.

این دانشجو سپس، لباس خود را عوض کرد و با به دست گرفتن پرچم اسرائیل، شعارهایی در دفاع از رژیم صهیونیستی سر داد، اما این بار دانشجوهایی که در محوطه در حال رفت و آمد بودند، به این اقدام او واکنش نشان دادند. موضوع جالب قضیه این بودکه تمام واکنش ها، بدون استثنا، با ابراز  انزجار و نفرت از اسرائیل همراه  بود.

اولین نفر می گوید: اسرائیل یک دزد شب است که روزها هم دزدی می کند!، دیگری می گوید شما بچه ها را می کشید و نفرات بعدی از کلمات رکیک علیه اسرائیل استفاده می کنند و مودبانه ترین حرف این است: «دیکتاتوری و نژادپرستی کار قشنگی نیست».

برکلی، یکی از معتبرترین دانشگاه های آمریکاست و در علوم انسانی سرآمد دیگر موسسات آموزشی ایالات متحده است. این دانشگاه از معدود دانشگاه های آمریکایی است که دانشجویان برای ورود به آن باید در آزمون شرکت کنند.

هورو ویتس، تهیه کننده آماتور فیلم های مستند که برای فاکس نیوز نیز کار می کند و به علت همکاری با این دانشجویان در معرض خشم مالکان صهیونیست فاکس نیوز قرار گرفته، می گوید از روی کنجکاوی در این کار دانشجویی مشارکت کرده و گمان می کرده که دانشجویان برکلی با دیگر دانشجویان تفاوت دارند و روشنفکرتر هستند!

وی افزود: «دانشجویان در برکلی به وضوح باهوشتر از جاهای دیگر هستند. آنجا یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور است و همه دانشجویانش انتخاب شده هستند. ولی من حالا فکر می کنم که آیا آنها عاقل هم هستند؟ من با پرچم بزرگترین شر شناخته شده امروز (داعش) به آنجا رفتم. اگر این ها بهترین و درخشانترین های ما هستند، پس ما باید بترسیم. من خودم از این اتفاق شوکه شده ام.»

در نخستین ساعات قرار گرفتن این ویدئو در اینترنت، بیش از 150 هزار نفر به آن رای مثبت دادند و بیش از 400 کامنت همسو با آن گذاشته شد.

شبکه های صهیونیستی با دستپاچگی و خشم زیاد از این تحقیق، به طرق مختلف سعی در مخدوش نشان دادن آن کردند.

رسانه های عمده و جریان سازآمریکایی، به منظور زشت نشان دادن «صهیونیست ستیزی»  دانشجویان برکلی، سعی کرده اند رفتار آنها را همردیف رفتار نژادپرستانه و منفور نازی ها قرار دهند.

در گزارشی که یاهو منتشر کرده نیز، تاکید شده که نمی توان آنچه در این ویدئو دیده می شود را به همه آمریکائیان تعمیم داد.

کارشناسان و مردمی که متفاوت با خواسته های فاکس نیوز و یاهو می اندیشند نیز، همین نظر را دارند و معتقدند قشر تحصیلکرده نسل جدید، نسبت به سایر اقشار جامعه آمریکا، کمتر تحت تاثیر غول های رسانه ای صهیونیزم و به ویژه هالیوود قرار می گیرند و نظراتشان چندان منطبق بر تبلیغات رسانه های عمده آمریکایی نیست، وگرنه در میان اقشار دیگرآمریکا، مردمانی هستند که تمام ذهنیتشان با گفته ها و تبلیغات هالیوودی شکل گرفته و برخی حتی باور دارند که رمبو و آرنولد می توانند یک تنه دشمنان آمریکا را نابود کنند.

 

این اقدام و دستپاچگی نهادهای صهیونیستی در رد نتایج این تحقیق، نشان از گرایشات ضد یهودی نسل های جدید و تحصیلکرده آمریکا و حتی اروپا دارد و تبلیغات گسترده و پرحجم  شبکه های صهیونیستی در مثبت نشان دادن چهره اسراییل و مظلوم نمایی صهیونیست ها نیز تأثیر خود را از دست داده اند.

 مشخص نیست آیا زمانی که این نسل «صهیونیست ستیز» مناصب کلیدی غرب را در اختیار بگیرند چه عکس العملی در برابر اسرائیل خواهند داشت. به وضوح مشخص است که جوانان تحصیلکرده نه تنها در غرب بلکه در جوامع جهان سوم و همچنین کشورهای اسلامی واقعیت موجود در روابط ظالمانه جهانی را درک کرده و تبلیغات مسموم نیز نمی تواند در بینش آنها و علایق ذاتی که گرایش به حقیقت است را تحت تأثیر قرار دهد.

این جریان پنهانی که در زیر پوست جوامع مختلف شکل گرفته و در حال گسترش است دیگر نظم یک طرفه آمریکایی را برنمی تابد و «صهیونیست ستیزی» به عنوان یکی از این مؤلفه ها نیز موجودیت اسرائیل را تهدید می کند.

این امر گویای این واقعیت است که اسرائیل و تفکرات صهیونیستی از درون و از بیرون در حال فروپاشی است. هرچند که رسانه های صهیونیستی - آمریکایی  بر ضد آن تلاش کنند باز هم این جریان به راه خود ادامه خواهد داد.

فقط باید تفکری بنیادی و صلح جویانه برخواسته از عمق جریانات فکری سالم به کمک این امواج بیداری بیاید تا به آنها شکل داده و سامان و جهتش بدهد. این موضوع نقش علما، بزرگان و متفکرین جهان خصوصاً علما و اندشمندان تأثیرگذار  شیعه را در هدایت این ذهن های حقیقت جو بیشتر می کند و ترسی پنهان در عمق جان صهیونیستها و حامیانشان ایجاد می کند که پایان این موجودیت خبیث نوید این جریان فکریست.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.