رئیس سابق سازمان تأمین اجتماعی گفت: اگر دستگاه قضایی لازم دانست که این لیست ارائه شود، در اختیار من است و چون به مقامات قوه قضاییه اطمینان دارم و آنها جنبه تبلیغاتی ندارند و دنبال افشای لیست نیستند، لیست را ارائه می‌کنم.

به دستگاه قضایی اطمینان دارم و لیست پرداختی‌ها به نمایندگان را ارائه می‌کنم

به گزارش تسنیم، سعید مرتضوی رئیس سابق سازمان تأمین اجتماعی دقایقی قبل پس از خروج از دادسرای کارکنان دولت، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه امروز درشعبه 15 دادسرای کارکنان دولت مربوط به گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی بود و حدود یک سال است که وصول شده بود و در واقع استعلام‌های مختلف کرده بودند و امروز مرحله دوم رسیدگی بود زیرا در یک جلسه دیگر بازپرس شعبه 15 از ما دعوت کرده بود و گزارش و مطالبی که موردنظرش بود را ارائه کرده بود که ما در 48 صفحه لایحه پاسخ مطالبی که ایشان درخواست کرده بود را مکتوب دادیم.

وی ادامه داد: در جلسه امروز موارد مختلفی مورد سوال آقای بازپرس بود که پاسخ دادم. عمده مطالبی که بازپرس مورد سوال قرار داد در رابطه با اعتبارات غیرشمول سازمان تأمین اجتماعی و نحوه هزینه‌کرد اعتبارات بود که من به ماده 38 قانون تأمین اجتماعی، آیین‌نامه مصوب هیئت‌مدیره سازمان و مصوبات هیأت امنای تأمین اجتماعی اشاره کردم و توضیحات لازم را در این خصوص دادم.

رئیس سابق سازمان تأمین اجتماعی گفت: مطالبی که روزنامه شرق یا برخی نشریات منتشر می‌کنند مبنی بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی اصلا بودجه غیرشمول ندارد یا استعلام‌هایی را به دیوان محاسبات و غیره منتسب می‌کنند، باید بگویم بودجه سازمان تأمین اجتماعی مصوب مجلس یا از دولت نیست.

مرتضوی افزود: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی،‌یک نهاد درآمد و هزینه است که بودجه آن توسط هیئت امنای سازمان، مصوب و ابلاغ می‌شود و آیین‌نامه نحوه هزینه‌کرد از غیرشمول نیز توسط خود هیئت مدیره به تصویب می‌رسد. بنابراین اقداماتی که انجام دادیم، دقیقا منطبق با مصوبات هیأت‌مدیره و هیأت امنای سازمان در بحث غیرشمول بوده و هیچ‌گونه تخلف و تخطی از قانون و مقررات، پیرامون هزینه‌کرد از اعتبارات  غیرشمول نداشتیم.

وی گفت: یکی از سوالات بازپرس، درباره پرداخت‌ها به حدود 100 نماینده مجلس بود و کل مبلغ نیز حدود 200 میلیون تومان برآورد می‌شد که علت عدم ارائه لیست نمایندگان پرسیدند. مستندات پرداخت این وجود دارد و مشخص است و اسناد سازمان تأمین اجتماعی بود که آنها را ارائه کردم و حدود 5 نفر از مقام‌های سازمان تأمین اجتماعی شامل دو نفر ااز معاونانا سازمان و مسئولان امور مالی که آن را امضا کرده بودند، ارائه کردم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: درباره علت عدم ارائه مشخصات نمایندگان مجلس توضیح دادم که چون آقای محجوب، قصد داشتند از این لیست استفاده سیاسی کند و با تبلیغات کاذب آبروی برخی نمایندگان را ببرد، این مسئولیت را قبول کردم و لیست را به انها ارائه نکردم و الان نیز ارائه نمی‌کنم و اگر که دستگاه قضایی لازم دانست که این لیست ارائه شود، در اختیار من است و چون به مقامات قوه قضاییه اطمینان دارم و آنها جنبه تبلیغاتی ندارند و دنبال افشای لیست نیستند، لیست را ارائه می‌کنم ولی به آقای محجوب ندادم چون می‌دانستم که وی اهداف سیاسی و حزبی از این ماجرا دارد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.