قدس انلاین-سیدحبیب قاآنی:نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:تمدید مذاکرات هسته ای از این حیث که ما ازخطوط قرمز خود کوتاه نیامدیم امرمثبتی است.

عجله ایی برای توافق نداریم/تمدیدمذاکرات امرمثبتی است

منصور حقیقت پور درگفت وگو با قدس انلاین درباره نتایج مذاکرات هسته ای دروین، گفت:این دوره از مذاکرات هسته ای  بسیار برای هر دوطرف سخت بود وطرف های مذاکره کننده باید تصمیمات جدی را اتخاذ می کردند البته میان ایران وامریکا فاصله های زیادی وجود داشت اما آمریکایی ها باید تا حد زیادی ازخوی استکباری  وزیاده خواهی خود عدول کنند تا بتوان به تصمیم روشن و مشخصی دست پیدا کرد.

وی تصریح کرد:پایمردی وایستادگی مسئولین ایرانی در مذاکرات باعث تمدید آن شد وانچه که در ایندوره مشخص بود این است که ایران ازهمان ابتدا تا کنون با آمریکایی ها درباره برنامه صلح آمیزهسته ای خود مذاکره کرده است و کشورهای دیگز عضو1+5 تنها بهانه ای هستند که با مواضع قدرت طلبانه گاه به گاه خود در زمین آمریکایی ها بازی کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه باید تاکید کرد که آمریکایی ها تحت تاثیر لابی صهیونیسم، ارتجاع منطقه و کنگره هستند و در داخل این کشور یکصدایی دیده نمی شود، ولی نهایتا تمدید مذاکرات به معنی این است که آمریکا بایستی ایران هسته ایی را بپذیرد چرا که ما از این حق خود کوتاه نمی اییم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: تیم مذاکره کننده ایران حرفه ای، سیاسی و به تمام امور آگاه است وازمقاومت و صلابت جدی برای مقابله با زیاده خواهی غربی ها برخورداراند وهمین امر باعث شد مذاکرات تمدید شود.

وی افزود:ماعجله ایی برای رسیدن به توافق نداریم چرا که نمی خواهیم منافع ملت مان را قربانی زمان نماییم،ایران اهل مذاکره است وروی حرفهای به حق خود ایستادگی می نماید.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رجایی IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    0 0
    مگه گفته نشو که هم باید سانترفیوژ ها بچرخد و هم چرخ کارخانه ها. یعنی اگه توافق نشه چرخ کارخانه ها نمی چرخد. پس این چه حرفی است که گفته شود برای توافق عجله ای نداریم.