معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه طرف‌های خارجی نمی‌توانند مسائل داخلی سوریه را حل کنند، گفت: درخواست واشنگتن برای برکناری رئیس جمهوری سوریه درخواستی غیرقانونی است.

بوگدانف: خواسته‌ واشنگتن برای برکناری اسد غیر قانونی است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "میخائیل بوگدانف"، معاون سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اینترفاکس گفت: طرف‌های خارجی نمی‌توانند مسائل داخلی سوریه را حل و فصل کرده و مقامات و قانون اساسی را تعیین کنند و در اقدامات دموکراتیک از جمله انتخاب پارلمان جدید، دولت یا رئیس جمهوری این کشور مداخله کنند.

 

وی گفت: ما از خواسته "استفان دی میستورا"، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه برای آغاز روند مذاکرات بدون پیش شرط حمایت می‌کنیم. در حال حاضر مساله مهم این است که مخالفان مذاکرات سیاسی را با دولت سوریه جهت مقابله با خطر تروریسم از سربگیرند و فعالیت‌های این مخالفان نباید سرپوشی برای تروریست‌ها باشد.

 

بوگدانف تاکید کرد: مسکو بارها به شرکای خود اعلام کرده که آماده ادامه تلاش‌های مشترک با سازمان ملل و واشنگتن جهت ازسرگیری یک روند سیاسی هدفمند برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه است.

 

وی تصریح کرد: مسکو درخواست واشنگتن برای برکناری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را غیر قانونی و مضر می‌داند.

بوگدانف همچنین تاکید کرد که مسکو از پیش نویس قطعنامه ای در شورای امنیت برای تشکیل کشور فلسطین حمایت خواهد کرد .

وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به فروپاشی مذاکرات صلح خاورمیانه پس از شکست ماموریت جان کری، وزیر خارجه آمریکا از کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه خواست تا برای ازسرگیری روند مذاکرات تلاش کند.

بوگدانف نقش مصر را در میانجیگری میان اسرائیل و فلسطین برای رسیدن به صلح ستود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.