معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سند راهبردی سرمایه گذاری در این بخش برای دوره 1400- 1396 در حال نهایی سازی است که ظرف یک ماه در شورای برنامه ریزی وزارتخانه مطرح شد و به تایید وزیر نیز خواهد رسید.

سندراهبردی سرمایه گذاری درصنعت ، معدن و تجارت درحال نهایی سازی است

حسین ابویی مهریزی روز دوشنبه در پاسخ به خبرنگار اقتصادی ایرنا در خصوص برنامه زمانبندی پیش بینی شده برای تدوین طرح آمایش صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: سند مزبور با توجه به مزیت های استانی طراحی و شاخص سند راهبردی نیز در آن دیده می شود.

وی اضافه کرد: مرحله اول طرح آمایش صنعت، معدن و تجارت که تا دی ماه امسال تکمیل و به ستاد طرح آمایش سرزمین که تمام ابعاد را در برمی گیرد، اعلام خواهد شد.

ابویی مهریزی یادآور شد: اکنون در حال تفکیک بخشهای مختلف، تعریف زیرساخت ها و الزامات در هریک از مناطق کشور در این زمینه قرار داریم.

وی پیرامون تفاوت آمارها نزد این وزارتخانه، مرکز آمار و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: مرجع اصلی در ارتباط با اعلام نرخ رشد و رونق اقتصادی و شاخص هایی از این دست، بانک مرکزی است.

معاون طرح و برنامه وزارتخانه یادشده افزود: طی 6 ماهه نخست امسال رشد بخش صنعت و معدن نسبت به سال 92 به میزان 10 درصد است، درعین حال در سال گذشته طی سه ماهه نخست پائین ترین نرخ رشد ثبت شد.

وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای امسال در سند راهبردی نرخ رشد حدود چهار درصد را پیش بینی کرده است.

ابویی مهریزی در بخش دیگری از سخنان خود در دوره آشنایی با مفاهیم صنعت، معدن و تجارت و تبیین نقش رسانه ها در توسعه صنعتی، اظهار داشت: اقتصاد کشور، بانک محور است، درحالی که باید مسیری طی شود تا بازار سرمایه جایگاه خود را بیابد.

وی، لزوم تبیین دقیق جایگاه صندوق توسعه ملی برای تامین منابع طرحها را خاطرنشان ساخت و گفت: اکنون موضوع تدوین ششمین برنامه توسعه کشور از سوی دستگاه ها در دست اجرا قرار دارد و پیش بینی شده تا خرداد ماه 94 لایحه به مجلس شورای اسلامی تسلیم و تا شهریور ماه سال آینده پس از تصویب به دولت ابلاغ شود.

ابویی مهریزی اضافه کرد: انتظار می رود تا بودجه سال 1395 براساس مفاد برنامه ششم توسعه تدوین شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.