مهناز خجسته نیا: قدس ویژه خراسان- چگونگی مدیریت پارک حاشیه ای مشهد و قرارداد شرکت «الیت» با شهرداری به سوژه ای تبدیل شده که هر روز با خبر جدیدی مواجه می شود.

« الیت» هنوز نفس می کشد

طی یک ماه اخیر بارها موضوع فسخ قرارداد الیت با شهرداری مشهد رد و تأیید شد، اما هنوز هم در هاله ای از ابهام قرار دارد و بلاتکیف مانده است.

گرچه گمان می شد اظهارات شهردار مشهد در اوایل آبان ماه گذشته به عنوان عالی ترین مقام مدیریت شهری، حسن ختام این سوژه باشد، اما این اظهارات نیز با گذشت حدود یک ماه هنوز نتیجه بخش نبوده است.

شهردار مشهد نیز چندی پیش در نشست خبری ارایه گزارش یک ساله عملکرد خود در پاسخ به پرسش خبرنگار ما از پایان همکاری شهرداری با الیت خبر داد.

وی با بیان اینکه هم اکنون شهرداری هیچ قراردادی با الیت ندارد، گفت: اکنون خود شهرداری وارد اجرای مدیریت بر پارک حاشیه ای شهر شده است.

اما در اواسط آبان ماه گذشته که این خبر از طرف خبرنگار ما پیگیری شد، اظهارات شهردار مشهد به طور کلی رد شد.

چند روز پیش که دوباره موضوع فسخ قرارداد الیت با شهرداری از سوی هوشنگ غلامزاده معاون حمل و نقل شهرداری پیگیری شد وی نیز مدعی گردید قرارداد الیت با شهرداری فسخ شده است.

در حالی او اظهارات شهردار مشهد را به عنوان حجت مطرح کرد که از خبرنگار ما پرسیده شد شما حرف شهردار را قبول دارید یا سایر افراد؟

اما روز گذشته در خبری جدید، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: قرارداد شهرداری با شرکت الیت هنوز فسخ نشده است.

غلامرضا بصیری‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت قرارداد شهرداری با شرکت الیت که متصدی پارک حاشیه‌ای در مشهد بوده است، اظهار داشت: شورا مصوبه فسخ این قرارداد را به شهرداری ابلاغ کرده و شهرداری نیز اصل تصميم‌گيري برای فسخ را انجام داده است.

وی با بیان اینکه هنوز مشکلات مالی بین شهرداری و سرمایه‌گذار الیت حل نشده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سرمایه‌گذار الیت بیش از چند میلیارد تومان در سطح شهر هزینه کرده‌ است، فسخ قرارداد زمانی عملی می‌شود که شهرداری تعهدات مالی خود را به این شرکت پرداخت کند و مسایل مالی حل شود.

این عضو شورای شهر مشهد تصریح کرد: تا زمانی که مشکلات مالی شهرداری و الیت حل نشود، فسخ قرارداد عملی نخواهد بود.

بصیری‌پور ادامه داد: معاونت حمل و نقل شهرداری اعلام کرده‌ است پول را به سرمایه‌گذار الیت پرداخت می‌کند تا فسخ قرارداد انجام شود.

وی در خصوص احتمال حضور و برنده شدن سرمایه‌گذار فعلی الیت در مناقصه شهرداری برای انتخاب سرمایه‌گذار آینده پارک حاشیه‌ای شهر گفت: بعيد مي‌دانم این اتفاق بیفتد، زیرا نظر موافقی در مدیریت شهری درباره این مسأله وجود ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.