رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایستادگی و مقاومت تیم مذاکره کننده هسته‌ای از یک طرف و زیاده‌خواهی‌های آمریکا از طرف دیگر را موجب به توافق نهایی نرسیدن ایران و گروه 1+5 دانست.

مقاومت ایران و زیاده‌خواهی آمریکا مانع از توافق نهایی شد

علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پی تمدید توافق ژنو به مدت 7 ماه و 7 روز به باشگاه خبرنگاران گفت:  ایستادگی و مقاومت تیم مذاکره کننده هسته‌ای از یک طرف و زیاده‌خواهی‌های آمریکا از طرف دیگر موجب شد توافق نهایی شکل نگیرد.  
 
وی افزود: تمدید این مذاکرات فرصتی است که تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان همچنان با پافشاری برمصوبات شورای عالی امنیت ملی و دفاع از منافع ملی کشورمان در عرصه هسته‌ای بتواند در نهایت نظرات جمهوری اسلامی ایران در این مصاف چند ساله را محقق کند.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما با این مقاومت و ایستادگی ملی باید بتوانیم تحریم‌های ظالمانه را برطرف کنیم و از طرف دیگر بدون توجه به مسائل مرتبط به مذاکرات، باید اقتصاد مقاومتی را به عنوان راهبرد مهم در عرصه اقتصادی با جدیت عملی کنیم.  
 
نماینده مردم بروجرد اظهار داشت: با تاثیرگذاری ملی و مواضع قاطعانه رهبر معظم انقلاب و ملت ایران و توانمندی منطقه‌ای خودمان که امروز به همه قدرت‌های جهان آشکار شده است از توانمندی اقتصادی استفاده کنیم و راه باقی مانده را کوتاهتر کنیم.  
 
بروجردی در پایان خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای پس از بازگشت از وین با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گزارش خواهند داد.  
 
اضافه می‌شود؛ تیم مذاکره کننده هسته‌ای پس از توافق سوم آذر ماه 92 ژنو با گروه 1+5 در طول یک سال گذشته 10 دور مذاکرات فشرده انجام داد و سرانجام سوم آذر 93 این مذاکرات را مجددا به مدت 7 ماه و 7 روز یعنی تا 10 تیر 94 تمدید کرد. 

 
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.