رای هیئت منصفه دادگاهی در آمریکا در بیگناه شناختن قاتل "مایکل براون" نه تنها موجب برگزاری اعتراضات در فرگوسن شده، بلکه دیگر شهرها و ایالت های آمریکا را نیز صحنه تظاهرات کرده است.

تلاش معترضین آمریکایی برای تسخیر آزادراه سانتا مونیکا/ شورش و غارت در فرگوسن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، نیویورک، میشیگان، و لوس آنجلس از جمله ایالت هایی هستند که به موجب رای شب گذشته هیئت منصفه رسیدگی کننده به پرونده قتل مایکل براون، متشنج شده اند. 

هر چند در دیگر شهرها و ایالت های آمریکا نیز اعتراضاتی انجام شده، اما اغلب این تجمعات مسالمت آمیز بوده و بدون هیچ گونه خشونتی پیگیری می شوند. 

در این میان شدت اعتراضات در فرگوسن به حدی رسیده که پلیس علاوه بر استفاده از گاز اشک آور مجبور به تیراندازی هوایی شد. در لوس آنجلس نیز در حدود ۶۰۰ نفر از معترضین قصد مسدود کردن آزادراه سانتا مونیکا را داشتند، اما درخواست مقامات از معترضین موجب شد تا آنها از تصمیم خود صرف نظر کنند. 

همچنین تصاویری در مورد به آتش کشیدن خودروهای پلیس در فرگوسن از سوی معترضین و بازداشت برخی از تظاهرات کنندگان از سوی نیروهای امنیتی منتشر شده است. این وضعیت در حالی است که "باراک اوباما" رئیس جمهور امریکا، از مردم خواسته اعتراضات خود را به صورت مسالمت آمیز پیگیری کنند. 

مایکل براون نوجوانی سیاه پوست بود که در مردادماه سال گذشته توسط پلیس آمریکا به قتل رسید و پس از آن اغلب شهرهای امریکا بویژه شهر فرگوسن در ایالت میسوری صحنه اعتراضات علیه خشونت پلیس آمریکا شد. 

معترضین و خانواده براون انتظار داشتند که هیئت منصفه رای به گناهکار بودن افسر پلیسی دهد که با شلیک گلوله به سر مایکل، وی را به قتل رسانده اما این واحد قضایی شب گذشته رای به بی گناهی پلیس داده و همین امر موجب آغاز دوباره اعتراضات در آمریکا شد. 

دادگاه در حالی رای به بیگناهی قاتل مایکل براون داده که روز یکشنبه هفته جاری نیز یک کودک 12 ساله بدست پلیس آمریکا کشته شده بود.

در این حادثه یکی از افسران شهر کلیولند پس از آنکه دید این کودک اسلحه‌ ای بدست دارد از او خواست اسلحه ‌اش را کنار گذاشته و دست‌های خود را بالا بگیرد. طبق اعلام پلیس، این پسر 12 ساله به دستور مامور پلیس توجهی نکرد و به همین دلیل دو گلوله به سمتش شلیک شد. این کدک در حالی بدست پلیس آمریکا کشته شد که اسلحه همراه وی قلابی بود.

به گفته شاهدان، این کودک افسر پلیس را تهدید زبانی نکرده و حتی اسلحه‌اش را به سمت او نگرفته بود.

علاوه بر آن در هفته گذشته نیز در بروکلین جوانی سیاه پوست بدست پلیس آمریکا به قتل رسیده بود.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهمان IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    0 0
    آخه جنگل آمریکا مهد حقوق بشر است !!!ولی بشر یافت نمی شود.