شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران به بی‌اخلاقی‌های فضای مجازی واکنش نشان داد.

واکنش انجمن بازیگران سینما به برخی بی‌اخلاقی‌ها

به گزارش ایسنا، در متن بیانیه انجمن بازیگران آمده است:

«به نام خدا

این روزها که با نگرانی نظاره‌گر توفان سرطان هستیم و هر روز با دلهره و دست بر دعا برمی‌خیزیم که خدایی نکرده عزیز دیگری را در پنجه‌های این بیماری اسیر نبینیم،با کمال تأسف و حیرت در فضاهای مجازی نیز،شاهد شروع هجمه دردآور از هتاکی،انتساب صفت‌های ناروا و انتشار الفاظ ناشایست برعلیه هنرمندان و مخصوصا بازیگران‌ کشورمان هستیم.

 

بازیگران این مرز وبوم سالهاست در دل و خانه‌های مردم،یاری امین و همدل در تلخکامی‌ها و شادمانی‌های جمعی بوده‌اند و افتخار "در کنار مردم بودن" را چون گوهری ناب برای ادامه مسیر خدمتگزاری حفظ کرده‌اند و قدر دانسته‌اند.

 

همه ما بر این باوریم که نقد،انتقاد،گفت‌وگو و تبادل‌نظر ضامن بقای هنر و هنرمند است و با همه وجود،آن را ارج می‌نهیم. اما این روزها عده‌ای قلیل از مخاطبان‌ما،قلم‌های ارزشمندی را که باید ضامن تولید بهترین و مؤثرترین نقدهای عالم هنر و اعتلای بیشتر و عمیق‌تر آن باشد با توسل به ادبیات هتاکانه به نوشتن الفاظی ناشایست از سرقضاوت‌های سبک‌سرانه یا مغرضانه چرخانده‌اند.

 

بخش قابل توجهی از بازیگران سینما و هنرهای نمایشی همچون دیگر آحاد مردم با در نظر گرفتن تمامی نکات اخلاقی و قانونی،نظرات شخصی خود را به شکلی محترمانه بیان کرده و یا به اتکای اعتقادات و علایق خود در آثاری نمایشی و آئینی با مضامین مقدس مذهبی حضور داشته‌اند و در مقابل گروهی به ناحق با نفرت و خشمی آشکار و هدفمند،این حضور و ابراز نظرها را به چالشی زشت،کشیده‌اند و تلاش دارند تا با از میان برداشتن حریم اخلاق،فضای سالم‌ تبادل افکار و اندیشه را به‌ کام تاریکی کشانده و دریچه‌های گفت‌وگوهای بی‌واسطه هنرمندان و مردم را ببندند.

 

انجمن بازیگران سینمای ایران به احترام حفظ اخلاق و ادامه حیات گفت‌وگوی سالم و مؤدبانه با مردم شریف و نجیب میهن‌مان،ضمن محفوظ دانستن برخورد قانونی و اعاده حیثیت اعضای خود از طریق مراجع قضایی،از مسئولین و متولیان نیز انتظار حراست و حمایت از حریم مقدس اخلاق و ساحت والای فرهنگ و هنر و برخوردقاطع با خاطیان این امر را داشته و از مردم مهربان که همیشه نشان داده‌اند با عشق و احترام به جان و جهان هنرمندان حیات می‌بخشند نیز انتظار همدلی و همراهی دارد تا دوباره بر این باور شکوهمند حکم مؤکد بزند که در سرزمین ایرانی-اسلامی ما،همیشه"ادب مرد به ز دولت اوست"»

 

به گزارش ایسنا،طی چند وقت اخیر واکنش‌هایی به مقتل‌خوانی برخی هنرمندان در فضای مجازی مطرح شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    2 1
    به نظر من قشر مذکور در رفتار خود به ویژه نوع پوشش و آرایش به گونه ای رفتار می کنند که جای انتقاد دارد! سکوت در برابر سینمای که در ایران اسلامی فیلم پخش میکند با ارایشهای غلیظ و موهای رنگی بیرون و شلوار و بلوز جلوی دوربین مقابل آن همه نامحرم و... چیزی است که سکوت در برابرآن عجیب است این منتقدم به شکل عبید زاکانی این نکته را در با اوردن یک نمونه تذکر داده است حالا بروید قطعه هنرمندان میگویند شده تفرجگاه؟ چرا ؟ خود بخوان تا آخر این ماجرا بازیگران گرامی از ماست که برماست خواه پند خواه ملال.