قدس: استاندار خراسان رضوی بر لزوم برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از سد قره تیکان کلات تا پایان امسال تأکید کرد.

در سفری یکروزه بررسی شد مشکلات «کلات» زیر ذره بین استاندار

علیرضا رشیدیان به منظور بررسی مشکلات کلات به این شهرستان سفر کرد.

وی با حضور در جلسه بررسی مشکلات شهرستان، با اشاره به اینکه از جمله مهمترین مزیتهای این منطقه کشاورزی، دامپروری و گردشگری است؛ اظهار داشت: سدهای قره تیکان و چهچهه  بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که باید برای تسریع در بهره‌برداری از آنها تا پایان امسال تلاش کنیم.

وی افزود: با تحقق این مهم و  آبگیری و بهره‌برداری از آنها، وضعیت کشاورزی، دامپروری و اشتغال در روستاهای شهرستان رونق می‌گیرد و از مهاجرت به حاشیه شهر مشهد جلوگیری می‌شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: امروزه گردشگری به عنوان یک صنعت در دنیا مطرح است و این مزیت در منطقه کلات می‌تواند به رونق اقتصادی و توسعه پایدار منجر شود.

رشیدیان با تأکید بر تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز در این حوزه، گفت: اصلاح محور مواصلاتی مشهد به کلات و بهره‌برداری از مسیر جدید که سبب کاهش 50 کیلومتری مسافت می‌شود، از جمله مواردی است که با جدیت باید دنبال شود.

وی مهار رودخانه‌ها، نوسازی مدارس شهرستان، اجرای طرحهای گازرسانی به روستاها، فعال‌سازی شهرک صنعتی زاوین و توجه خاص به تأمین زیرساختهای گردشگری به منظور استفاه بهینه از ظرفیتهای شهرستان را از دیگر موضوعات مورد توجه دانست.

استاندار خراسان رضوی بر رسیدگی به راه‌های روستایی و تسریع در بهره‌برداری از بیمارستان کلات تأکید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.