قدس آنلاین-شهرکرد:دانشگاه امانتی است که از سوی امام راحل و مقام معظم رهبری به شما مسئولان سپرده شده است بنابراین بکوشید امانت داری صادق و مخلص برای آن باشید.

بیماران سیاسی با سیاسی کردن فضای دانشگاهی می کوشند از دانشجویان به عنوان ابزار برای رسیدن به نقشه های خود استفاده کنند

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد ، شامگاه چهار شنبه در نشست صمیمی روسای و معاونین دانشگاه های استان و مسئولین دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان با ایشان  ، برگزاری این گونه نشست ها و جلسات دانشگاهی را مفید و ضروری خواند و اظهارکرد: این گونه  نشست ها در ایجاد یک همدلی ، همراهی ، وفاق ، انس و الفت ، بالابردن میزان همکاری های بین دانشگاهی ، آگاهی بخشی نسبت به فضاهای آموزشی هر دانشگاه و ایجاد تعامل سازنده بسیار تاثیرگذار و نقش آفرین خواهد بود.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام گلپایگانی با بیان مشکلات ، کمبودها و طرح دیدگاه‌ها و نظرات  و در راستای آن  ، ارائه راهکار و پیشنهاد برای رفع مشکلات و ارتقاء شاخص های علمی ،فرهنگی ، فکری  و سیاسی دانشگاه ها استان از جمله اهداف برگزاری این نشست عنوان کرد.

نکونام گلپایگانی با تاکید بر اینکه نباید مسائل و مشکلات درون دانشگاه به فضای عمومی جامعه کشانده شود ، طرح مسائل و مشکلات و ارائه راهکار در جمع مدیران دانشگاهی استان را هدف دیگر از برگزاری این نشست دانست و تصریح کرد: مسائل و مشکلات درون دانشگاه ها نباید به فضای بیرون جامعه وارد شود چرا که حیثیت و جایگاه دانشگاه ها را زیر سوال خواهد برد.

وی نشاط ، پویایی ، آرامش ، تحرک و فعالیت سازنده در همه عرصه ها را از ضرورت های امروز فضای دانشگاهی خواند و در تبیین معنای صحیح  آرمش در فضای دانشگاهی ، آرامش توام با نقش آفرینی ، بیداری و هوشیباری به دور از هر گونه خواب زدگی و بی تفاوتی را آرامش واقعی در دانشگاه بیان کرد.

امام جمعه شهرکرد بر ضرورت هوشیاری و بیداری کامل همه ارکان دانشگاه در برابر جریانات مشکل آفرین و تنش زا در فضای دانشگاهی تاکید کرد و تصریح کرد: فضای دانشگاه های ما نه آرام بی تفاوت بلکه باید آرام در عین حال نقش آفرین ، پر تحرک ، پر تلاش و دغدغه مند باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، دانشگاه را مرکز پروش تمام عیار یک انسان جامع دانست و با مطلوب ارزیابی کردن فعالیت های فکری ، فرهنگی ، دینی ، اخلاقی ، اجتماعی و علمی دانشگاه استان ، اقدامات صورت گرفته در فضای دانشگاهی استان را حاکی از پویایی و فعال بودن جریان دانشگاهی دانست و بر لزوم افزایش و ارتقاء کمی و کیفی فعالیت ها در دانشگاه ها تاکیدکرد.

نکونام گلپایگانی پرورش انسان ها جامع و آینده ساز در دانشگاه ها  را مستلزم عرصه سازی و فضا سازی مناسب دانست و با یادآوری طبیعت پرانرژی و دغدغه مند جوان و دانشجو و حضور این قشر در یک محیط جمعی به نام دانشگاه ، تحقق این مهم را نیازمند ظرافت و خلاقیت خاص دانست.

وی ایجاد تعادل در فضا و محیط جوانان و دانشجویی را سخت دانست و توانایی و هنرمندی برای ایجاد تعادل در فضای دانشگاهی را از ویژگی های بارز مدیر لایق در دانشگاه ها عنوان کرد.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان تاکیدکرد: لیاقت ، هنرمندی و توانمندی یک مدیر دانشگاه باید در پاسخگویی صحیح و منطقی به نیازها دانشجویان ، ایجاد یک فضای با نشاط توام با آرامش رشد و تکامل و جلوگیری از هنرگونه تنش و آشوب نمایان شود که به طور قطع تحقق آن سخت و دشوار خواهد بود.

وی رشد فکر و فرهنگ به معنای عام در فضای دانشگاه ها را از دغدغه های مستمر دلسوزان نظام دانست و با انتقاد از تلاش برخی ها برای غلبه دادن فرهنگ سیاسی بجای فرهنگ دینی و اسلامی در دانشگاه تصریح کرد: نظام اسلامی به منظور  احیاء و زنده نگه داشتن فرهنگ دینی که همان فرهنگ انسان سازی شکل گرفته است اما متاسفانه برخی ها تلاش می کنند فرهنگ سیاسی را بر آن غالب کنند.

امام جمعه شهرکرد، با طرح این سوال که چرا برخی ها تلاش می کنند فرهنگ سیاسی را در فضای دانشگاه غلبه بدهند ؟ ایجاد یک فضا غبارآلود و تنش زا برای جولان دادن بیماران دلان سیاسی در دانشگاه ها به منظور تفرقه افکنی و منحرف کردن نظام از مسیر اصلی  را هدف اصلی در نشر و گسترش این فرهنگ مسموم دانست.

وی اِعمال مدیریت و قدرت مسئولان دانشگاهی را برای جلوگیری از سوء استفاده‌ی بیماران سیاسی از دانشگاه‌ها ضروری برشمردند و افزودند: بیماران سیاسی با سیاسی کردن فضای دانشگاهی می کوشند از دانشجویان به عنوان ابزار برای رسیدن به نقشه های شوم خود استفاده کند که به طور قطع ورود آنها به دانشگاه ها آسیب جدی به فضای فکری ، علمی و فرهنگی دانشگاه خواهد بود.

نکونام گلپایگانی دانشگاه ها و دانشجو را امانتی ارزشمند در دست مدیران و مسئولان دانشگاه ها دانست و آسیب رسیدن به آن را خیانت در امانت دانست و تصریح کرد: دانشگاه امانتی است که از سوی امام راحل و مقام معظم رهبری به شما مسئولان سپرده شده است بنابراین بکوشید امانت داری صادق و مخلص برای آن باشید.

وی خیانت در این امانت را موجب غضب و خشم الهی دانست و تصریح کرد: اگر در حفظ این امانت بی توجهی  و غفلت شود به طور قطع خشم الهی بر ما نزل خواهد شد بنابراین بکوشیم با صداقت حق این امانت بزرگ ادا کنیم.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه اجازه ندهید بیمار دلان سیاسی از دانشجویان به عنوان یک ابزار برای رسیدن به اهداف و منافع شوم خودشان و جریانات سیاسیشان استفاده کنند ،  خاطرنشان کرد: بیمار دلان سیاسی که در جامعه کنونی ما کم نیستن می کوشند  سیاست را از مسیر اصلی خودش به سمت منافع گروهی و حزبی خودشان منحرف و مخدوش کنند در این راستا برای رسیدن به این اهداف خودشان بر روی قشر دانشجو حساب ویژه ای باز کرده اند.

وی با اشاره به نقش اساسی و جدی مسئولان برای جلوگیری از خودنمایی این بیماران سیاسی در فضای دانشگاهی استان تاکید کرد: بنده به عنوان نماینده حضرت آقا در استان مسئولیت دارم دغدغه ها و مطالبات رهبری را به صورت جدی دنبال و محقق کنم در همین راستا اگرتشویق ،  تذکر ، پند و حتی تشری می زنیم برای آن است که می کوشیم به وظیفه و تکلیف الهی خود عمل کرده باشیم.

نکونام گلپایگانی، با تاکید بر حمایت نماینده ولی فقیه در استان از مسئولان استان تاکیدکرد: بنده از تمام امکانات و توانی که در اختیار دارم برای حمایت از مسئولان استانی و دانشگاهی در راستای سالم نگه داشتن فضای دانشگاه از جریانات منحرف و تفرقه افکن استفاده خواهم کرد .

وی از اصل نظام اسلامی ، قانون اساسی ، ولایت فقیه ، ارزش ها و آرمان های اخلاقی و دینی،تربیت صحیح نسل جوان  وسیاست خارجی مبتنی بر دستورات رهبری به عنوان پایه های اصلی نظام یادکرد و صیانت و حفاظت از آن را وظیفه ای همگانی دانست.

نماینده ولی فقیه در استان در خاتمه با اشاره به برنامه ها و اقدامات  ارزشمند دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها ، همکاری و هماهنگی نه شعاری بلکه به معنای واقعی کلمه حقیقی را یکی از وظایف و انتظارات از دیگر ارکان دانشگاه با نهاد رهبری دانست.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.