رییس مرکز آموزش نظامی استرالیا خواستار تحقیق جامع در مورد فسادهای اخلاقی در ارتش این کشور شد که تاکنون به طور قابل ملاحظه ای مورد غفلت واقع شده اند.

گسترش فساد اخلاقی بین نیروهای نظامی استرالیا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، 'لن روبرتز اسمیت' رییس مرکز آموزش نظامی استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که روز گذشته دو گزارش مبنی بر سوء استفاده از برخی نیروهای نظامی این کشور در مجلس ارائه شد.

خرداد ماه امسال نیز گزارشی از رسوایی اخلاقی در ارتش استرالیا فاش شد که نشان می داد 17 افسر ارشد این کشور در این رسوایی شرکت داشته اند.

به نوشته روز چهارشنبه تارنمای روزنامه 'استرالیا'، رییس مرکز آموزش نظامی این کشور گفت که گزارش ارایه شده روز گذشته نیز نشان می دهد با توجه به سوء استفاده های انجام شده در مراکز آموزشی نیروهای نظامی در کانبرا، یک تحقیق جامع برای رسیدگی به وضعیت موجود ضروری است.

رابرت اسمیت تصریح کرد که تنها راه اطمینان از اتهامات مطرح شده رسیدگی جامع توسط کمیسیون پادشاهی است.

به گفته این مقام ارشد نظامی استرالیا، موارد مطرح شده در مورد سوء استفاده های انجام شده و فسادهای اخلاقی در این مرکز از زمان تاسیس مرکز نیروهای نظامی استرالیا در کانبرا در سال 1986 است.

سوء استفاده های اخلاقی، نبودن نظم مشخص، سوء اقدامات مدیریتی و اجرایی و نابسامانی در اداره امور از جمله اتهاماتی است که در گزارش ارائه شده وجود دارند.

رییس مرکز آموزش نظامی استرالیا تصریح کرد در دهه 1990 شکایت از 13 نفر که مرتکب فسادهای اخلاقی در مرکز آموزش نیروهای نظامی استرالیا در کانبرا شده بودند مورد رسیدگی قرار نگرفته و این افراد همچنان به ادامه خدمت خود مشغول هستند.

بر اساس این گزارش، تاکنون دستکم دو هزار و 400 مورد سوء استفاده مختلف در این بخش از نیروهای نظامی استرالیا اتفاق افتاده است که مورد بررسی جامع قرار نگرفته اند.

'دیوید جانسون' وزیر دفاع استرالیا نیز روز چهارشنبه گفت که سوء استفاده های صورت گرفته در مرکز آموزش نیروهای نظامی استرالیا باید به وسیله کمیسیون سلطنتی مورد بررسی قرار گیرد.

براساس گزارش های ارائه شده گفته می شود دستکم 36 زن در ارتش استرالیا در حالی که بسیاری از آن ها زیر 20 سال سن داشتند بین سال های 1991 و 1998 مورد آزار قرار گرفته اند.

این دانشجویان نظامی در اغلب موارد اعلام کرده اند قادر به افشای جزئیات کامل از آنچه اتفاق افتاده است، نیستند.

دستکم 70 فرد معتاد نیز در ارتش استرالیا خدمت می کنند.

تارنمای استرالیا نوشت دستکم یکهزار و 100 نیروی نظامی ارتش این کشور متهم به فساد اخلاقی هستند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.