۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
کد خبر: 248997

ویلیام جیم سایدیس، باهوش‌ترین فرد تاریخ بود که توانست در یک سالگی بنویسد، در ۵ سالگی به ۵ زبان رایج دنیا صحبت کند و در ۱۱ سالگی استاد دانشگاه هاروارد شد. سایدیس در سال ۱۸۹۸ در آمریکا به دنیا آمد و در سن ۴۶ سالگی نیز از دنیا رفت.

باهوش‌ترین فرد تاریخ+تصویر

او توانایی خارق‌العاده‌ای در یادگیری ریاضیات و زبان داشت. اولین بار به‌خاطر رشد مغزی زود‌هنگام نامش بر سر زبان‌ها افتاد و بعدها به‌خاطر تمرکز بر روی ذهنش به شهرت رسید اما در نهایت خود را از انظار عمومی دور کرد و از ریاضیات هم دل‌زده شد و عقب کشید و با چندین نام مستعار مطلب می‌نوشت.

 از دیگر ویژگی‌ها او این است که می‌توانست در ۱۸ ماهگی نیویورک‌تایمز بخواند و در ۸ سالگی به ۸ زبان صحبت کند. جالب اینکه بعدها خودش زبان دیگری را به‌وجود آورد که نامش را VENDERGOOD گذاشت.ناگفته نماند، ضریب هوشی انسان‌های نابغه بین ۱۵۵ تا ۲۰۰ است ولی سایدس در این زمینه رکورد باهوش‌ترین‌های دنیا را شکسته است.برای نمونه بد نیست بدانید که ضریب هوشی گالیله را ۱۸۰ تخمین می‌زنند و ضریب هوشی بیل گیتس بنیان‌گذار شرکت نرم‌افزاری مایکروسافت نیز ۱۶۰ است/ایران نیوز24

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ونوس IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    حسودیم شد!!!!!!!!!!!!!!!
  • 22 IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    تو ایران شاید هم تو همین روزنامه خودتون هستن کسانی که با چند نام مستعار ویا همیشه با نام مستعار مطلب می نویسن .اما چون امید به زندگیشون بالاست همه مهارتاشونو یه دفعه رو نمی کنن.این نابغه جوان مرگ مجبور بوده mp3 زندگی کنه .راستی نگفتین ضریب هوشی این نابغه جوان مرگ چند بوده؟!