قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز گفت: اعتقادی به تعریف و تمجید ندارم و معتقدم پیشرفت و توسعه شهر، نیازمند نقد و تحلیل مستمر و نگرش نقادانه است.

ترافیک معضل  مهم تبریز است/ درآمد نقدی سالانه شهرداری تبریز 15 هزار میلیارد ریال اعلام شد

به گزارش قدس‌انلاین از تبریز،  صادق نجفی در دیدار با جمعی از خیران و تشکل‌های مذهبی شهر تبریز اظهار کرد: موضوعات متعدد توسعه و پیشرفت شهر، گاه چالش‌های پنهانی را ایجاد می‌کند که رفع آن، نیازمند تحلیل نقادانه اقشار مختلف است.
وی با اشاره به پیشینه پرافتخار شهر تبریز اظهار داشت: دستاوردهای علمی، فرهنگی و اجتماعی شهر تبریز مرهون بزرگمردانی است عنوان «شهر اولین»ها را برای تبریز به ارمغان آورده است؛ امروز نیز اگر خواهان توسعه و پیشرفت شهر هستیم باید با روحیه و اعتقاد همان مردان بزرگ، گام برداریم.
نجفی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌ گروه‌های مردم‌نهاد گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد بدون هیچ چشم‌داشتی، منافع شهر و جامعه را با اتکا به قابلیت‌های اجتماعی، پیگیری می‌کنند. این رویکرد، ایده‌آل‌ترین سبک اداره شهر بوده و تاثیرات و دستاوردهای آن، ماندگار خواهد بود.
وی در ادامه با بیان این که امروزه شرایط مدیریت شهر، به طور کلی با گذشته فرق داشته و روش‌های متکی به حکمرانی شهری، دیگر پاسخگوی نیازهای شهروندان نیست، متذکر شد: از گذشته تا به امروز، هر جا که اثری از تمدن و پیشرفت بوده، نقش گروه‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌های مردمی نیز، بارز بوده است.
شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود، تجدیدنظر در برخی ساختارهای شهر تبریز را ضروری خواند و افزود: امروزه، از طرفی توسعه شهر در محلات تبریز، با زیرساخت های قدیمی شهر، همخوانی ندارد و از سوی دیگر، ساختارها و شهرک‌های تازه‌احداث نیز جمعیتی بسیار بیشتر از میزان پیش‌بینی‌شده، ر خود جای داده‌اند.
نجفی ادامه داد: این موضوع، جمعیت سرریز را به طرف حاشیه‌نشینی سوق داده و موجب ایجاد معضلات متعدد اجتماعی شده است.
وی با تاکید بر این که برخوردهای چندگانه با موضوع سرمایه‌گذاری، نتیجه‌بخش نخواهد بود، گفت: درآمد نقدی سالانه شهرداری تبریز، 15 هزار میلیارد ریال است که با کسر هزینه‌های جاری و حقوق کارکنان، تنها 2 هزار میلیارد ریال آن باقی می‌ماند.
شهردار تبریز تاکید کرد: با این رقم، نمی‌توان انتظار کارهای بزرگ و پیشرفت سریع پروژه های عمرانی داشت؛ بنابراین تحقق زمینه‌های سرمایه‌گذاری، تنها راه توسعه و پیشرفت شهر است.
صادق نجفی ترافیک را از مهم‌ترین معضلات شهر تبریز خواند و در عین حال، تاکید کرد: سعی داریم طبق نظرخواهی‌هایی که از شهروندان شده است، در سه سال آینده، حداقل 4 صد از ترددهای شهر را به موضوع دوچرخه‌سواری اختصاص داده و  به این ترتیب دست‌کم هسته مرکزی شهر را از آلودگی هوا و تراکم ترافیکی، نجات دهیم؛ اما متاسفانه همین بحث، با مقاومت‌هایی مواجه است.
وی با اشاره به این که  شهرداری، تنها یکی از مهره‌های رسیدگی به معضل ترافیک است، متذکر شد: رفع این معضل، نیازمند هماهنگی دستگاه‌های متعدد اجرایی از قبیل تاسیسات آب، برق، گاز و همچنین پلیس است.
شهردار تبریز با بیان این که با در نظر داشتن همین موضوع است که  مدیریت واحد شهری، به عنوان یک ضرورت مهم در توسعه و پیشرفت شهر، مورد توجه قرار می گیرد، اظهار کرد: در نبود این شیوه مدیریتی، سعی داریم با تعامل تنگاتنگ با بخش‌های مختلف اداره شهر، استانداری، اعضای شورای اسلامی شهر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به یک مدیریت هماهنگ در نحوه اداره شهر دست یابیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.