قدس آنلاین یزد - نماینده عالی قوه قضائیه در استان یزد گفت: تمام کارکنان اداری و قضائی دادگستری باید تابع کامل سیاست ها و خطی مشی های تبیین شده قوه قضائیه باشند.

لزوم اهتمام به سیاست های کلی قوه قضائیه

به گزارش قدس آنلاین ازیزد، محمد رضا حبیبی در جمع کارکنان اداری و قضائی دادگستری شهرستان اردکان اظهار داشت : سیاست کاری دستگاه قضائی همواره از سوی مسئولان عالی قوه قضائیه تدوین و تصویب و ابلاغ می شود که این امر باید سرلوحه امور در صف قرار گیرد.

وی با اشاره به آئین نامه مجازات های جایگزین حبس افزود: سیاست قوه قضائیه بر حبس زدایی است و انتظار است این سیاست مد نظر قرار گرفته و تا حد امکان در احکام از مجازات های جایگزین حبس استفاده گردد.

رئیس کل دادگستری استان بر دقت در الصاق تمبر و اخذ کامل هزینه های دادرسی تأکید کرد و ابراز داشت : مبالغی که تحت عنوان هزینه های دادرسی اخذ می گردد مبالغی است که به خزانه واریز گشته و بیت المال محسوب می شود و به همین جهت هیچکس حق ندارد در این رابطه کوچکترین مسامحه و کوتاهی به خرج دهد.

وی مسئله پیشگیری از وقوع جرم را نیز از مباحث مهم و با اولویت دستگاه قضائی دانست و تصریح کرد :باید به مسئله پیشگیری از وقوع جرم نگاه ویژه داشت چرا که همواره ثابت شده است پیشگیری مقدم بر درمان است و هزینه کمتری نیز دربر خواهد داشت.

شایان ذکر است در حاشیه بازدید از حوزه قضایی اردکان ، رئیس کل دادگستری استان به همراه چند تن از معاونین و رئیس دادگستری اردکان و دادستانهای میبد و اردکان از زندان این شهر نیز بازدید کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.