قدس آنلاین یزد - رئيس سازمان حج و زيارت گفت: اگر كنسولگری عراق نتواند امكانات خود را برای زائران ايرانی فراهم كند، ناچاريم ثبت‌ نام را متوقف كنيم.

امکانات كنسولگری عراق فراهم نشود سامانه ثبت‌نام عتبات را متوقف می‌كنيم

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، رئيس سازمان حج و زيارت در نشستی خبری با خبرنگاران استان یزد اظهار داشت: كنسولگری عراق محدودیت برچسب ویزا دارند و اگر كنسولگری نتواند امكانات مورد نیاز برای اعزام زائران از ایران به عتبات عالیات عراق را فراهم كند، سامانه را به طور موقت متوقف خواهیم كرد.

سعید اوحدی با اشاره به حضور زائران ایرانی در مناسبت های اربعین و رحلت حضرت محمد (ص) در عتبات عالیات عراق اظهار داشت: برای رفاه حال زائران اقدامات بسیاری انجام شده و امسال تمامی زائران اربعین زیر پوشش بیمه ایران به صورت رایگان قرار می گیرند همچنین تمام زائران اربعین امسال خدمات هلال احمر را به صورت رایگان دریافت می كنند و نیاز نیست زائران ساعت های طولانی برای هر كدام از این موارد در مرز در نوبت بایستند.

وی گفت: امكانات امدادی و اعزام ۲۰۰ پزشك زن و مردم به عراق نیز در دستور كار است و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در هر پنج كیلومتر، یك چادر امدادی با داروی رایگان مستقر خواهد شد ضمن اینكه با توجه به مشكل آب آشامیدنی در سالهای گذشته، آب سالم، بسته بندی و رایگان نیز در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به ایجاد سه قرارگاه در داخل كشور، در سه مرز باز شلمچه، چزابه و مهران افزود: قرارگاه مركزی راهیان نور نیز امكانات اردوگاهی خود را در ایلام و خوزستان به طور رایگان برای اسكان زائران در اختیار گذاشته است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.