معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری نقش پررنگی را در اجرای مدل‌های اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کند که این مهم ، منوط به حمایت و همراهی بخش خصوصی است.

گردشگری نقش پررنگی در اجرای مدل‌های اقتصاد مقاومتی کشور دارد

 مرتضی رحمانی موحد ظهر امروز در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری استان اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت گردشگری بین‌المللی اظهار کرد: در سال 2013 تعداد گردشگران بین‌المللی از مرز یک میلیارد و 100 میلیون نفر گذشت و این افراد حدود 1159 میلیارد دلار هزینه کرده و در این بین، بیشتر این هزینه‌ها نصیب آمریکا و اروپا شده ایران نیز در این مدت میزبان 4 میلون و 700 هزار گردشگر بود.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در 6 ماهه نخست امسال میزبان 110 هزار گردشگرد بوده که این تعداد در تمام طول سال گذشته به شمار می‌رود، افزود: اصفهان قابلیت و ظرفیت‌های زیادی برای جذب گردشگر دارد و با توجه به سرمایه‌های فرهنگی و مذهبی آن، بیش از میزان کنونی، ظرفیت پذیرش گردشگر را دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه مبنای هدف‌گذاری استان تبدیل شدن به کانون گردشگری فرهنگی در جهان بوده، تصریح کرد: اصفهان رتبه نخست گردشگر را در آسیا دارد و برای افزایش حضور گردشگر در آن، اقداماتی از جمله توجه به آموزش، عرضه صنایع دستی در بازارهای تاریخی و گردشگری سلامت صورت گرفته وگردشگری سلامت مورد ازیابی مثبت حوزه پزشکی شده است.

وی با بیان اینکه راهبرد سازمان میراث فرهنگی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری افزایش سرمایه‌گذار و مدیریت در این حوزه بوده، گفت: توسعه زمینه سرمایه‌گذاری گردشگری به اقتصاد ملی کمک می‌کند که با همکاری سازمان میراث فرهنگی مطالعاتی در این حوزه انجام شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند با مطالعه لازم به سرمایه‌گذاری در این حوزه وارد شوند.

رحمانی موحد با اشاره به پائین بودن سهم تبلیغات در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری خاطرنشان کرد: این امر سبب افزایش ریسک شده و اعتقاد سازمان در بخش گردشگری این است باید زمینه کاهش ریسک سرمایه‌گذاران این حوزه کاهش یافته و برای مشکلات پیش روی این حوزه چاره‌اندیشی ملی شود زیرا به دلایل مختلف، درآمد ارزی در این زمینه کاهش یافته و با بهبود شرایط، گشایش در این حوزه رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه توزیع سفر نیازمند توزیع سرمایه‌گذاری بوده، گفت: باید از انباشت سرمایه در یک مکان جلوگیری شود و هم‌چنین پشتیبانی فرهنگی حوزه گردشگری در رابطه با جامعه میزبان و میهمان رعایت شده که این موضوع رابطه مستقیمی با سرمایه‌گذاری دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه باید به محیط زیست و استقرار تاسیسات زیرساختی گردشگری نیز توجه شود، تصریح کرد: گردشگری نقش پررنگی را در اجرای مدل‌های اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کند که این مهم ، منوط به حمایت و همراهی بخش خصوصی است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.