رئیس جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که نیروی دریایی به یک اژدر بسیار پیشرفته دست پیدا کرده است اظهارکرد:‌ این اژدر در رزمایش ولایت 93 مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نیروی دریایی امکان ساخت ناو هواپیمابر را دارد
به گزارش ایسنا، امیر دریادار علی غلامزاده در حاشیه رونمایی از آخرین دستاوردهای نیروی دریایی با اشاره به این که نیروی دریایی هم اکنون یکی از اژدرهای بسیار پیشرفته دنیا را در اختیار دارد، گفت: مشابه این اژدر را کشورهای عضو ناتو در اختیار دارند.

وی همچنین افزود: این اژدر با حضور مسئولان در ماه جاری افتتاح می‌شود و در رزمایش ولایت 93 نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی درباره‌ی قابلیت این اژدر گفت: این اژدر این قابلیت را دارد که از بالگرد و هواپیما و واحدهای شناور و زیر دریایی پرتاب شود. این اژدر برد مناسب و سرجنگی خوبی دارد و در واقع دست بلند نیروی دریاییست.

امیر غلامزاده در ادامه با بیان این که هم اکنون نیروی دریایی توانمندی‌های خود را در ساخت انواع شناورهای سطحی و زیر سطحی نشان داده است، خاطر نشان کرد:‌ انواع شناورها در حال حاضر در نیروی دریایی در حال ساخت است.

رئیس جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش در ادامه با بیان اینکه نیروی دریایی در ساخت زیردریایی کلاس سبک خودکفا شده، خاطر نشان کرد:‌ هم اکنون تعمیرات زیردریایی‌های کلاس فوق سنگین را انجام می‌دهیم و در کلاس نیمه سنگین نیز زیر دریایی فاتح ساخته شده است.

غلامزاده در پایان افزود: ساخت ناو هواپیمابر یا هر ناوی که مد نظر مسئولان کشور باشد در حال حاضر از لحاظ فنی ممکن است

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.