قدس آنلاین - صابر افشارزاده :کارگردان نمایش «گزارش به آکادمی » گفت : مفهوم غنی و عجیب متن کافکا بیش از دیگر چیزها من را به بردن این اثر روی صحنه مجاب کرد

گزارش به آکادمی دنبال طنازی نیست

حسین پاکدل طراح و کارگردان نمایش «گزارش به آکادمی » در گفتگو با قدس انلاین دلایل انتخاب داستانی از فرانتس کافکا را اینگونه بیان کرد : « من به دنبال داستان کوچکی بودم که بتوانم آن را اجرا کنم . ایده های مختلفی به ذهنم رسید وهمچنین خود نیز نوشته هایی داشتم که به اندازه ی کافی من را راضی نمی کرد . اما در خصوص قصه کافکا باید بگویم ، چند سال پیش فرهاد آئیش این کار را بازی کرد و اجرای بسیار خوبی بود که متفاوت از این کار به نظر می آید .

وی افزود : مفهوم غنی و عجیب متن کافکا بیش از دیگر چیزها من را به بردن این اثر روی صحنه مجاب کرد . کافکا هیچ اثر نمایشی ندارد و در زمینه ادبیات داستانی فعالیت میکرده است اما بیشتر آثار او به صحنه یا پرده نقره ای راه یافته اند .

این کارگردان گفت : سعی کردم که در این اثر ارتباطی بین تلخی و طنزهای خاص کافکا پیدا کنم. البته اصراری ندارد که تماشاچی حتما ً بخندد اما در این کار لحظاتی وجود دارد که تماشاچی را وادار به خندیدن میکند که پس از آن پشیمان خواهد شد . باید گفت به دنبال طنازی در این اثر نیستم»

گفتنی است نمایش گزارش به آکادمی از ۱۶ آذر تا ۱۳ دی ۱۳۹۳ در مکتب تهران اجرا خواهد شد . در این اثر آرش خاموشی بازیگر و عاطفه رضوی به عنوان مشاور کارگردان و طراح گریم فعالیت می کنند . 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.