فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه چهره حقیقی آمریکا در مذاکرات هسته ای مشخص شد، گفت: اکثر افرادی که در ایران به آمریکا اعتماد داشتند در نتیجه این مذاکرات اعتماد خود را از دست دادند.

اعتماد برخی به آمریکا در نتیجه مذاکرات اخیر از دست رفت/ دشمنان به دنبال برهم زدن امنیت کشور
 

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری صبح چهارشنبه در اجتماع بزرگ "شکوه مقاومت" استاندار کرمان را رزمنده ای بسیجی دانست و گفت: امیدواریم با برنامه ها و اقداماتی که در عرصه مدیریتی و اقتصادی استان در حال اجراست شاهد پیشرفت منطقه باشیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران به دستور رهبر کبیر انقلاب (ره) مبنی بر تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی اشاره کرد و گفت: این دور اندیشی امام راحل (ره) باعث شد که در دوران هشت سال دفاع مقدس و در زمانی که ارتش کشور نابسامان بود بسیج بتواند نقش موثری را برای دفاع از کشور ایفا کند.

سردار سرلشکر جعفری تصریح کرد: در زمان آغاز جنگ تحمیلی دشمن با توجه به شرایطی که ارتش داشت گمان می کرد ظرف مدت یک هفته می تواند خوزستان را تصرف کند.

وی علت جنگ علیه ایران را جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: در آن زمان بسیج سدی در برابر تحقق نقشه های دشمنان شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: در آن زمان مردم در کنار بسیجیان به میدان مبارزه با باطل آمده و در نتیجه این تلاش ها بود که ارتش عراق بعد از گذشت چند ماه متوقف شد.

وی با اشاره به خیانت های بنی صدر و ضعف او در برابر دشمنان گفت: در آن زمان بعد از اینکه بنی صدر از بیرون راندن دشمن ناامید شد به امام راحل (ره) اعلام کرد که نمی توان پیشروی کرد و باید با دشمن وارد مذاکره شویم که رهبر کبیر انقلاب (ره) با این موضوع مخالفت کردند.

سردار سرلشکر جعفری به فرار بنی صدر اشاره و تصریح کرد: بعد از فرار این فرد خائن ارتش و نیروهای مردمی با اتحاد و همدلی بیشتری در برابر دشمن ظاهر شدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عملیات هشتم آذرماه سال ۶۰ موسوم به طریق القدس اشاره و تصریح کرد: این عملیات موفق در ناامیدسازی دشمن بسیار تاثیرگذار بود و باعث شد که سوسنگرد و هویزه از زیر آتش دشمن خارج شود.

وی اذعان داشت: شرایط برای ایران اسلامی به گونه ای پیش رفت که با وجود اینکه هیچ کشوری از ما حمایت نمی کرد و تجهیزات پیشرفته عراق را نداشتیم اما توانستیم دشمن را شکست دهیم به گونه ای که صدام برای آتش بس به ما التماس می کرد.

این مسئول تصریح کرد: امام راحل (ره) با دید معنوی والای خود و اعتماد به توانمندی های ملت ایران و کشور به بهترین شکل ممکن جنگ را مدیریت کردند و در نهایت عزت و سربلندی نصیب ایران اسلامی شد.

وی به حضور موفق و پررنگ بسیج در زمینه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: همچنین این لشکر مخلص همواره در راه ولایت حرکت و در برابر نقشه های شوم دشمنان و توطئه های داخلی ایستادگی کرده است.

انقلاب اسلامی ایران الگوی ملت های آزادی خواه

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان داشت: امروز انقلاب اسلامی ایران به الگویی برای ملت های آزادی خواه تبدیل شده است.

سردار سرلشکر جعفری اذعان داشت: امروز تفکر مقاومت و ایستادگی حاصل از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی در جهان از جمله در عراق، لبنان و سوریه گسترش یافته است.

وی ادامه داد: این امر سبب شده است که استکبار جهانی با وجود برنامه ریزی های دقیق در رسیدن به اهداف خود در منطقه با شکست مواجه شود.

مقاومت باعث عزت و اقتدار ایران اسلامی شده است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ایستادگی و مقاومت باعث عزت و اقتدار ایران اسلامی شده است، گفت: مردم ایران دارای درک و آگاهی بالایی بوده و به خوبی می دانند که عدم پذیرش حرف زور و ایستادگی روی شعارهای اصلی خود باعث شده است که امروز استکبار از طریق اقتصادی، تهدیدات نظامی و سیاسی ایران را  تحت فشار قرار دهد.

سردار سرلشکر جعفری با تاکید بر اینکه نباید قدرت نظام را نادیده بگیریم، تصریح کرد: مکتب امام حسین (ع) راه و مسیر ماست و مردم ما با تاسی از امام بزرگوار در برابر زورگویان و ظالمان ایستادگی کرده و این مساله بر هر قیمتی ادامه پیدا می کند.

وی اذعان داشت: مردم فهیم ایران اسلامی همواره در این راه پشتیبان نظام بوده اند همانگونه که در برابر فشارهای اقتصادی مقاومت کرده اند از این پس نیز در برابر فشارهای دشمنان مقاومت خواهند کرد.

بصیرت و آگاهی حادثه ۹ دی را رقم زد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حوادث سال ۸۸ اشاره کرد و افزود: بصیرت و آگاهی مردم منجر به شکل گیری حماسه ۹ دی و کور شدن چشم فتنه شد.

این مسئول خطر فتنه ۸۸ برای نظام را بیشتر از هشت سال جنگ تحمیلی دانست و گفت: مردم در ۹ دی ماه حمایت قاطع خود از ولایت فقیه را به دشمنان نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه امنیت کامل در سراسر ایران اسلامی برقرار است، افزود: این امنیت در منطقه مثال زدنی است چراکه بسیاری از کشور های منطقه با ناامنی دست و پنجه نرم می کنند.

سردار سرلشکر جعفری برهم زدن امنیت کشور را یکی از توطئه های دشمنان نام برد و یادآور شد: دشمنان بعد از فتنه ۸۸ در صدد ضربه زد به ایران از طریق داعش برآمدند که البته با هوشیاری و جانفشانی مردم در این نقشه خود با شکست مواجه شدند.

داعش دست پرورده آمریکا

وی گروه تروریستی داعش را ساخته استکبار جهانی دانست و گفت: هدف آنها از این اقدام مقابله با جریان انقلاب اسلامی و ضربه زدن به دین مبین اسلام بود که در این مسیر نیز شکست خوردند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به مقاومت مردم در عراق و سوریه گفت: امروز سردار دلاور کرمانی حاج قاسم سلیمانی خاری در چشم دشمنان شده و به دشمنان اجازه جولان نمی دهد.

وی در خصوص مذاکرات هسته ای نیز گفت: طی این مذاکرات بسیاری از کسانی که به آمریکا اعتماد داشتند چهره واقعی آمریکا را دیدند و متوجه شدند که آنها قابل اعتماد نیستند و تنها رمز پیروزی ایستادگی و مقاومت است.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.