کارشناسان کمیته دایمی همکاری های اقتصادی و بازرگانی سازمان همکاری اسلامی (کمسک) روز چهارشنبه در استانبول از پیشنهاد هیات ایرانی برای شرکت کشورهای عضو این نهاد در نشست گردشگری سلامت در مشهد مقدس استقبال کردند.

استقبال سازمان همکاری اسلامی از برگزاری نشست گردشگری سلامت در مشهد مقدس
 
 

به گزارش ایرنا، 'زهره بهره بر' معاون مدیرکل دفتر وام ها، مجامع و موسسات بین المللی وزارت امور اقتصادی و دارایی و رییس هیات نمایندگی ایران در نشست کارشناسان کمسک این مطلب را اعلام کرد.

وی در پایان نشست 2 روزه کارشناسان اقتصادی کشورهای اسلامی در استانبول، به خبرنگار ایرنا گفت: پیشنهاد اتاق بازرگانی ایران برای میزبانی نشست گردشگری سلامت سال 2015 در شهر مشهد مقدس، در نشست استانبول به آگاهی کشورهای عضو این سازمان رسانده شد.

بهره بر افزود: در پی موافقت اعضای کمیته دائمی همکاری های اقتصادی سازمان همکاری اسلامی با این پیشنهاد، قرار شد که این مطلب در بیانیه پایانی نشست، گنجانده شود.

به گفته وی، موضوع اصلی این نشست 2 روزه، توسعه گردشگری میان کشورهای عضو و نقش و مشارکت بخش های خصوصی و دولتی کشورهای عضو در این امر بود که در نشست وزیران که روز پنجشنبه برگزار می شود، تصمیم های گرفته شده، مورد بررسی نهایی قرار خواهد گرفت.

معاون مدیرکل دفتر وام ها، مجامع و موسسات بین المللی وزارت امور اقتصادی و دارایی کشورمان ادامه داد: پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در حوزه تجارت مبنی بر تشکیل کمیته مذاکرات تجاری برای اجرایی کردن موافقت نامه ترجیحات تجاری بین کشورهای عضو، نیز در مذاکرات کارشناسان، ارایه شد.

وی توضیح داد: استفاده از تجربیات کشورهای عضو همکاری اسلامی که عضو سازمان اقتصادی اکو و سازمان سکاپ نیز هستند، در حوزه حمل و نقل، از دیگر پیشنهادهای هیات نمایندگی ایران در این نشست بود.

نشست 2 روزه کارشناسان اقتصادی، زمینه ساز مذاکرات وزیران کمسک خواهد بود که روز پنجشنبه (فردا) به ریاست 'رجب طیب اردوغان' رییس جمهوری ترکیه در شهر استانبول برگزار می شود.

'علی طیب نیا' وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران نیز در سی امین اجلاس وزیران همکاری های اقتصادی و بازرگانی سازمان همکاری اسلامی (کمسک) شرکت می کند.

بررسی راهکارهای توسعه همکاری ها بین کشورهای عضو در زمینه های گردشگری، کشاورزی، حمل و نقل، تجارت و امور مالی و پولی و همچنین فقرزدایی، از محورهای دستور کار نشست کارشناسان و سپس اجلاس وزیران کشورهای عضو، اعلام شده است.

کارشناسان در نشست روز چهارشنبه، ضمن بررسی آخرین وضعیت فرآیند اجرایی طرح هایی که در دستور کار کمسک قرار دارد، پیش نویس دستور کار نشست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را آماده کردند.

سی امین نشست کمیته پیگیری کمیته دایمی همکاری های اقتصادی و بازرگانی سازمان همکاری اسلامی (کمسک) اردیبهشت ماه گذشته در آنکارا پایتخت ترکیه برگزار شد.

کمیته دایمی همکاری های اقتصادی و بازرگانی سازمان همکاری اسلامی موسوم به 'کمیته کمسک' یکی از کمیته های تخصصی این سازمان در سال 1981 میلادی و با تصویب اجلاس سران بنیان نهاده و ریاست و میزبانی جلسات آن به کشور ترکیه واگذار شد.

کمسک در سال 1984میلادی با هدف توسعه و ایجاد هماهنگی در همکاری های اقتصادی و تجاری چند جانبه بین کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به طور رسمی آغاز به کار کرد. 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.