جلیل فخرایی: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوي در اجتماع بزرگ شاعران و مداحان آیینی مشهد گفت: امروز طمع دشمنان توجه به حاشیه شهر مشهد است.

کار فرهنگی، تهدیدهای حاشیه شهر مشهد را به فرصت تبدیل می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین مرویان حسینی اظهار داشت: باید توجه داشت که حاشیه شهر مشهد دارای مشکلات زیادی است و تنها راهکاری که می‌تواند تهدیدهای آن را به فرصت تبدیل کند، کار فرهنگی در آن مناطق است.

وی اظهار داشت: حاشیه های شهر باید در اولویت کار مداحان و اشاعه دهندگان فرهنگ صحیح اهل بیت(ع) قرار گیرد.

وی گفت: دشمنان امروزه با به راه انداختن جریانهای افراطی سعی در نشان دادن چهره ای زشت از اسلام و فرهنگ اسلامی دارند، اما بر ماست که امروزه با ارایه قرائتی درست از فرهنگ اهل بیت(ع) و اشاعه صحیح آیین ها تلاش بر آگاه سازی و تنویر افکار داشته باشیم.

وی به اهمیت کار مداحان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اگر حضور گرم شاعران انقلاب و اهل بیت(ع) و مداحان بسیجی پرورش یافته در مکتب اسلام نبود، آن همه استقامت و قوت قلب نیز در دل بسیجیان و رزمندگان به وجود نمی آمد.

وی یادآور شد: اکنون نیز حضور را باید در جبهه های فرهنگی بیش از پیش پررنگ کنیم و اگر سود دنیایی هم نداشته باشد، برای رضای خدا جلساتی را وقف و نذر روشنگری افکار مردم کنیم.

وی حضور در جبهه فرهنگی را یک ضرورت بسیار حساس برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین مرویان حسینی سپس به انواع شعر برای اهل بیت(ع) اشاره کرد و شعر آیینی را سه گونه برشمرد: یکی شعر سبز که شاعران در آن به اخلاق و منقبت مقام اهل بیت(ع) می پرداختند و دیگری شعر سرخ که در آن به ستم ستمکاران و اربابان ظلم توجه داشته و دیگر شعر سیاه که در آن به هجو ظالمان علیه حق اشاره داشته است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوي افزود: شاید در کنار و گوشه ما ایراداتی وجود داشته باشد، اما ستون و شاکله اصلی این نظام بر محور فرهنگ اهل بیت(ع) بنا شده و سرمایه اصلی شاعر و مداح بسیجی امروز ما سرمایه عاشوراست.

این مراسم با شعرخوانی استاد محمدجواد غفورزاده (شفق) و غلامرضا غلامپور همراه بود.

گفتنی است، این مراسم به همت سازمان بسیج مداحان و شاعران آیینی مشهد و کانون مداحان برگزار شده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.