نخست‌وزیر ترکیه، دیروز در تماس‌های جداگانه با همتای عراقی خود و رئیس اقلیم کردستان عراق درخصوص اوضاع امنیتی استان «کرکوک»، گفت‌وگو کرد.

تماس‌های جداگانه نخست‌وزیر ترکیه با العبادی و بارزانی

به گزارش تسنیم به نقل از «أین»، «احمد داود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه در تماس‌های تلفنی جداگانه با «حیدر العبادی» همتای عراق خود و «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق در خصوص اوضاع امنیتی استان کرکوک در شمال عراق، گفت‌وگو کرد.

منابع ترکیه اعلام کردند «اوغلو با العبادی نتیجه سفر اخیرش به عراق، اوضاع امنیتی کرکوک، مقدمات نشست همکاری استراتژیک در سطح بالا که قرار است در آینده تشکیل شود را مورد رایزنی قرار داد.»

این منابع ادامه دادند «نخست‌وزیر ترکیه در تماس تلفنی‌اش با بارزانی درخصوص اوضاع کنونی کرکوک گفت‌وگو و تأکید کرد کشورش آماده ارائه انواع کمک‌ها برای برقراری ثبات در عراق است.»

طبق اعلام منابع ترکیه، اوغلو همچنین از بارزانی برای سفر به ترکیه دعوت به‌عمل آورد.

براساس این گزارش، احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه، پنجشنبه گذشته در پاسخ به دعوت رسمی سفری 2 روزه به عراق انجام داد و در جریان این سفر با العبادی، همتای عراقی خود دیدار کرد. طرفین درخصوص ازسرگیری روابط دوجانبه و همکاری‌های امنیتی در زمینه جنگ با تروریسم و فعال‌سازی شورای همکاری استراتژیک بین این دو کشور به توافق رسیدند.

اوغلو همچنین از العبادی دعوت کرده است اواخر ماه میلادی جاری به ترکیه سفر کند.

نخست‌وزیر ترکیه همچنین در سفر اخیرش به عراق، به اربیل رفت و در دیدار با مسعود بارزانی بر حمایت کشورش از امنیت این اقلیم شمالی عراق تأکید کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.