قدس آنلاین،الف.زمینی؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "فریاد ظریف بر سر کری" تا "شعله های خشم فرگوسن"

 

اعتماد به مرد پنجم

نمایندگان با 197 رای موافق وزارت علوم را از بلاتکلیفی درآوردند. در همین راستا روزنامه "قدس" نوشت: "وزارت علوم به فرهادی رسید"

روزنامه "کیهان" صفحه اول خود جمله از فرهادی در جلسه رای اعتماد را تیتر یک خود کرد: "رهبری فصل الخطاب و فتنه خط قرمز ماست"؛ "ابرار" و "جوان" هم در تیتر یک های خود از قول فرهادی در مجلس نوشتند: "فتنه خط قرمز من است"

"عصرایرانیان" هم از اعتماد مجلس به گزینه دولت برای وزارت علوم نوشت و از قول فرهادی تیتر زد: "وزارت علوم جای فتنه گران نیست"

روزنامه "شرق" با بیان اینکه نطق مطهری در مخالفت با وزیر پیشنهادی "بهارستان" را میخکوب کرد؛ در تیتر خود نوشت: "اعتماد به مرد پنجم"

"آفتاب یزد" هم از نطق مطهری؛ به عنوان "کنایه های مطهری در روز اعتماد" یاد کرد.

***

فریاد ظریف بر سر کری

ادامه اظهار نظرها در خصوص مذاکرات هسته ای همچنان ادامه دارد.

در تیتر یک روزنامه "حمایت" و از قول "آیت الله آملی لاریجانی" می خوانیم: "نگاه زورگویانه آمریکا مانع توافق هسته ای شد"

روزنامه "جام جم" در یکی از تیترهای خود از قول "فرمانده سپاه" نوشت: "مذاکرات نشان داد آمریکا قابل اعتماد نیست"؛ سردار جعفری تاکید کرد که در برابر تحریم ها باید به توان داخلی متکی باشیم.

"مردم سالاری" نیز در این خصوص نوشت: "پس از اتحادیه اروپا، این بار وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: تمدید تعلیق تحریم های آمریکا علیه ایران"

دکتر داوود هرمیداس باوند نیز در گفت و گو با "آرمان" گفت: "تابوی رابطه ایران و آمریکا در مذاکرات شکست"

"ابرار" نیز از قول "سخنگوی وزارت خارجه آمریکا" نوشت: "اکنون به توافق نزدیکیم"

روزنامه "اسرار" در تیتر یک خود نوشت: "نیویورک تایمز مدعی شد: فریاد ظریف بر سر کری"

***

شیب نان 30درصد

افزایش حقوق کارمندان، کاهش نرخ تورم و نرخ نان نیز از جمله اخبار اقتصادی ای به شمار می آمدند که امروز مورد توجه برخی از روزنامه ها قرار گرفتند.

روزنامه "وطن امروز" در تیتر یک خود با بیان اینکه: "جزئیات مصوبه هیات دولت برای افزایش قیمت نان منتشر شد" ،نوشته است: "شیب نان 30درصد" و این در حالی است که روزنامه "قدس" در صفحه اول خود از ابلاغ نشدن افزایش 30درصدی قیمت نان خبر می دهد.

البته خبر عدم ابلاغ افزایش سی درصدی نان را وطن امروزی ها هم شنیده اند. و به همین خاطر زیر تیتر و فونتی کوچک این سئوال را مطرح کرده اند: "با توجه به اینکه این مصوبه هنوز ابلاغ نشده، مشخص نیست آیا همزمان با گران شدن نان یارانه نقدی نیز افزایش می یابد یا خیر؟"

روزنامه "اسرار" نیز از قول "نوبخت" خبر از افزایش حقوق کارمندان متناسب با نرخ تورم داد. البته در طول سالیان گذشته این اتفاق قرار بوده بیفتد اما در همواره حقوق کارمندان چند درصدی کمتر از نرخ تورم افزایش می یابد که کاهش قدرت خرید کارمندان نسبت به سال قبل منجر می شود.

***

شعله های خشم فرگوسن

"تظاهرات ضدنژادپرستی در 120شهر آمریکا" از دیگر تیترهای روزنامه "قدس" است. این روزنامه نوشته است: "پلیس معترضان را سرکوب می کند"

روزنامه "حمایت" نیز در این خصوص تیتر زد: "شعله های خشم فرگوسن همچنان زبانه می کشد"

روزنامه "ایران" هم از "قدرت نمایی معترضان در ایالت های امریکا" نوشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    تیم هسته ای نشان داد از مواضعش کوتاه نمی آید خسته نباشید به همه این زحمتکشان
  • اسماعیل IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    2 0
    ممنون ازشما