قدس آنلاین- مرند: معاون استاندار آذربایجان شرقی از عدم پرداخت خسارت 3 هزار میلیاردی خسارت کشاورزان شهرستان مرند بر اثر سرمازدگی و خشکسالی انتقاد کرد.

عدم پرداخت خسارت 3 هزار میلیاردی خسارت کشاورزان شهرستان مرند

به گزارش قدس آنلاین از مرند، تقی کرمی صبح امروز در نشست بررسی مشکلات شهرستان مرند با اشاره به قرار گرفتن  این شهرستان در مناطق کوهستانی ومسیر ترانزیت بین‌المللی خودرورهای داخلی و خارجی از نقاط حادثه‌خیز در استان به شمار می‌رود، اظهار کرد: بیش از هشت سال عملیات اجرایی طرح بزرگراه‌های مرند- بازرگان و مرند- جلفا  آغاز شده  ولی به علت تکمیل نشدن این محورها شاهد تصادفات و کشته و زخمی شدن بیش از 150 نفر از هموطنان در این محورها هستیم.

وی از مسئولان  راه و شهرسازی خواست تا نسبت به تصمیم‌گیری‌های نهایی در تسریع این طرح‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

کرمی با اشاره به چندین حادثه ناگوار تصادف در شهرستان افزود: عكس العمل برخي ادارات در امدادرساني و ارائه خدمت به حادثه ديدگان بسيار ضعيف بوده كه اميدوارم با برنامه‌ريزي دقيق بتوان جبران كرد، اظهار کرد: پیشگیری از بحران و آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است  و همه دستگاه‌های اجرایی باید  مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند و با یکدیگر تعامل وهمکاری داشته باشند  تا در هنگام بروز حوادث بتوانند در کم‌ترین زمان ممکن بحران را مدیریت کنند.

معاون استاندار آذربايجان شرقي افزود: اعضا مديريت بحران شهرستان بايد آمادگي كامل در برابر حوادث و بلاياي طبيعي داشته باشند وهر گونه كوتاهي در امر خدمات رساني در برابر مقابله با بحران از سوي ادارات شهرستان پذيرفتني نیست.

وی از برگزاری دوره‌های آموزش امداد و نجات و دفاع در مقابل حوادث طبیعی  و مانور زلزله در شهرستان نیز خبر داد .

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان مرند خسارات 3 هزار میلیارد ریال زارعان و باغداران مرندی بر اثر خشکسالی و سرمازدگی را غیرقابل جبران دانست  و گفت:  به علت کمبود اعتبارات دولتی تاکنون برای جبران خسارات به باغداران و زارعان اقدامات اساسی صورت نگرفته است.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی بر جلوگيري از كاهش ميزان خسارت‌هاي احتمالي، شناخت توانمندي‌ها و شناسايي نقاط حادثه‌خيز شهرستان تاکید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.