قدس آنلاین:مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی گفت : نظارت بر بازار استان ضعیف است به گونه ای که می توان گفت، نظارت کاملی بر بازار انجام نمی شود.

نظارت کاملی بر بازار خراسان شمالی انجام نمی شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، داریوش جودکی در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: بازار استان شلوغ است و نیازمند نظارت بیشتر و سامان دهی است. 

وی خراسان شمالی را به لحاظ صنعتی پایین دانست و افزود: اقتصاد استان بر پایه دامپروری است و تمکن مالی ساکنان آن هم کم است و شهروندان نسبت به حق و حقوقشان آشنایی ندارند. 

وی خاطر نشان کرد: اولویت کاری ما تنظیم بازار و دفاع از حقوق مصرف کننده و کمک کار بودن حقوق حقه تولید کننده است. 

وی به ارتباط تنگاتنگ با اتاق اصناف استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: هدف ما تعامل با صنعت و معدن و دیگر دستگاه های مرتبط مانند نیروی انتظامی، بهداشت و درمان، استاندارد، دامپزشکی است و با پیگیری شبانه روزی از هیچ تلاشی در راستای احقاق حق مصرف کننده دریغ نخواهیم کرد. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی نیز به جلسه دو ساعته خود با صنعت و معدن و تجارت استان نیز اشاره کرد و گفت: صنعت و معدن و تجارت قرار است نظارت بر بازار را تقویت و نقاط ضعف را رفع کند و ما هم دو ماه دیگر اوضاع را بررسی خواهیم کرد که در صورت رفع نشدن نواقص، وارد کار خواهیم شد. 

وی با بیان اینکه مجموعه کاری تعزیرات حکومتی حیطه وسیعی دارد، عنوان کرد: تمام امور مربوط به گران فروشی، کم فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه، تخلفات دارویی و بهداشتی و زیرمیزی پزشکان، گارانتی و خدمات پس از فروش کالاها و خودروها و قاچاق کالا از جمله موارد کاری تعزیرات حکومتی به شمار می رود.

جودکی با اشاره به اینکه به گفته صنعت و معدن و تجارت، 40 درصد نیروهای این نهاد در استان در بخش بازار فعالیت می کنند، اظهار داشت: با این حال ما به خاطر دفاع از حقوق شهروندان، گشت هایی در مقاطع مختلف از بازار داریم، هرچند که نظارت و بازرسی از بازار بر عهده صنعت معدن و تجارت است. 

وی بهترین معیار قضاوت را مردم دانست و گفت: هرگاه مردم از عملکرد ما راضی شدند به معنای این است که آن مسئول وظیفه خود را به درستی انجام داده است. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی صداقت، صراحت، دقت، سرعت در رسیدگی به پرونده ها، احترام به ارباب رجوع و دفاع از حقوق مصرف کننده را به عنوان مدعی العموم، منشور اخلاقی تعزیرات حکومتی استان برشمرد. 

وی که در استان های کرمانشاه، قزوین، لرستان و... خدمت کرده است، خبرنگاران را نقاد منصف و زبان گویای شهر دانست که سبب هوشیاری مسئولان و به چالش کشیدن آن ها می شود و بهبود امور را سرعت می بخشد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.