قدس آنلاین:دبیرکل حزب اسلامی کارگفت: چاره کار مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه داشتن اقتصاد رقابتی است ومتاسفانه پایه گذاری صنعت ما غیررقابتی بوده و بر اساس مزیت و تخصص شکل نگرفته و متکی به پول نفت است

تکنولوژی پیشرفته و نرخ بهره پایین، ضرورت رقابت است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، حسین کمالی در همایش گرامیداشت سالروز تصویب قانون كاراظهار داشت : شرایط نامطلوب امروز مردم نتیجه انتخاب راهی است که بر اساس اصول علمی و تخصصی نبوده است. 

وی با اشاره به کسب دوهزار میلیارد دلار از محل درآمدهای نفتی، افزود: با این میزان درآمد می توانستیم تحولات عظیمی ایجادکنیم که لازمه آن بازنگری در اندیشه هاست تامشخص شود چرا موفقیت لازم را کسب نکرده ایم. 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه اتخاذ روش های غیرعلمی و غیرتخصصی موجب شده تا جامعه روز به روز در فقر و کسالت و بیماری فرو رود. 

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وقوع 16 طلاق در هر ساعت، وجود 220 هزار زندانی که بیشتر از سربازان چندین پادگان است و دومیلیون معتاد و آمار بالای خودکشی و افسردگی که جامعه را تحت فشار قرار داده را شایسته کشور ندانست و تصریح کرد: برای خروج از این مسائل راه وجود دارد چرا که ما به یک درد لاعلاج مبتلا نیستیم که بگوییم نمی توان کاری کرد بلکه همه چیز قابل تغییراست و باید روشی اتخاذ کرد که از این وضعیت خارج شویم. 

عضو شورای مرکزی خانه کارگر، بابیان اینکه در کشور ما کارگر و کارفرما و دولت همگی به فکر منافع خود هستند، خاطرنشان کرد: در این میان هیچ یک در جهت حل مشکلات پیش رو گامی برنمی دارند. 

وی به کسب 850 میلیارد دلار درآمد نفتی طی دو دولت گذشته اشاره کرد و گفت: با این میزان درآمد، می توانستیم یک کشور را از نو بسازیم. 

وی نتیجه کار دولت های گذشته را تورم و بیکاری و گرانی به دلیل اعمال روش های نامناسب دانست و اظهارداشت: اگر رضایت کارگر و کارفرما فراهم شود، کار با کیفیت تر و مطلوب تری انجام می شود. 

کمالی با بیان اینکه وصل بودن اقتصاد ما به نفت موجب شده که هیچکس به فکر اصلاحات نباشد، گفت: باید اسم شرکت های تولید کننده نفت را به استخراج کنندگان نفت تغییر داد. 

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه داد: بر اساس قانون برنامه، مقرر شد هر سال 20 درصد از وابستگی به نفت را کم کنیم تا زمانی که کاملا قطع شود در حالی که به جای کاهش، افزایش داشته ایم به طوری که همه ارکان کشور درگیر نفت شده است. 

دبیرکل حزب اسلامی کار، یادآورشد: اگر 1+5 جرات می کند ایران را تحت فشار قرار دهد به این دلیل است که می فهمد اقتصاد ما نفتی است و به پول نفت نیاز داریم. 

وی چاره کار را در داشتن اقتصاد رقابتی دانست و گفت: متاسفانه پایه گذاری صنعت ما غیر رقابتی بوده و بر اساس مزیت و تخصص شکل نگرفته و متکی به پول نفت بوده است. 

کمالی با بیان اینکه رقابت اساس کار اقتصاد است، تصریح کرد: اقتصاد غیررقابتی در جامعه امروز، معنا ندارد. 

وی یادآور شد: در 6 ماهه گذشته مبلغ هفت هزار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی کشور اختصاص یافته که در اقتصاد ایران با این حجم بزرگ، فاجعه است. 

وی انجام کار بر اساس اصول علمی و رقابتی را مورد تاکید ویژه قرار داد و گفت: وقتی کارها بر اساس اصول علمی انجام شود بهترین نتیجه به دست می آید. 

عضو شورای مرکزی خانه کارگر با بیان اینکه پول نفت متعلق به دولت نیست و دولت فقط یک مدیر است، اظهارداشت: در یک اقتصاد غیررقابتی پول نفت برنمی گردد حتی اگر همه وجود کسانی که پول را گرفته اند، حسن نیت باشد. 

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام،  متذکر شد: اگر اصلاح ساختار اقتصادی صورت نگیرد، کارفرما پولی ندارد که به کارگر بدهد و در نتیجه فشارها به تعطیلی واحد می انجامد. 

وی خاطرنشان کرد: باید وضعیت را تغییر داد چرا که اگر قانون کار هم عوض شود ولی اصلاحی صورت نگیرد مشکلی حل نمی شود. 

کمالی، داشتن تکنولوژی پیشرفته و نرخ بهره پایین را برای رقابت ضروری خواند و گفت: اگر نرخ بهره حتی یک درصد بیشتر از یک کشور دیگر باشد قدرت رقابت را نخواهیم داشت. 

وی با بیان اینکه برای داشتن اقتصاد رقابتی باید عوامل همگون را مشابه کنیم، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم اقتصاد پررونقی داشته باشیم باید دیدگاهمان به گونه ای باشد که طرف مقابل سود ببرد تا اقتصاد ادامه پیدا کند. 

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان شمالی نیز در این مراسم قانون کار را بعد از قانون اساسی از ارکان اصلی دانست و گفت: باید هر گونه تغییر در قانون کار همانند قانون اساسی به همه پرسی گذاشته شود. 

فرهاد هدایتی، با بیان اینکه با وجود گذشت 24 سال از تصویت قانون کار هنوز بسیاری از مواد آن به درستی اجرایی نشده، تصریح کرد: قانون کار به هیچ وجه مانع تولید نیست بلکه باید روابط کار را در آن پیدا کرد.

انتهای خبر/.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طبا IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    1 0
    اقای کمالی عزیز مشکل اصلی کمکاری و وعدم دقت مدیران برای بالا بردن کیفیت وکمیت وتمیزندان وبی توجه بودن کارخوب از بدوکارگر فعال ودلسوز ازکم کاران و...میباشد وقتی درمصوبات هیت مدیره که مورد تایید بورس هم قرا میگیره اعلام میکنند دها ملیون پاداش برای اعضای هیت مدیره حتی اگریک جلسه سوری درماه داشته باشند درحالیکه حقوق یک کارگر درماه ششصد هزار تومان است چه توقعای داریم؟